عمان کشوری در حاشیه خلیج فارس و در شرق شبه جزیره ی عربستان واقع شده است. عمان با کشورهای عربستان، امارات و یمن هم مرز است و با ایران دارای مرز دریایی است. واحد پول این کشور ریال عمان است.

افرادی که قصد ورود به خاک این کشور را دارند، باید اقدام به اخذ ویزای عمان بنمایند.

پاسپورت عمان از نظر اعتبار در رتبه ی 52 جهان قرار دارد و دارندگان آن می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 41 کشور دنیا سفر کنند و برای سفر به 43 کشور در هنگام ورود باید درخواست ویزا دهند و برای ورود به 114 کشور دیگر نیز باید قبل از ورود به خاک کشور مقصد درخواست ویزا نمایند و تنها با اخذ ویزای کشور مقصد می توانند به آن کشور به صورت قانونی وارد شوند.

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا متخصصین ما رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

مزایای مهاجرت به عمان

عمان کشوری در حاشیه خلیج فارس و در شرق شبه جزیره ی عربستان واقع شده است. عمان با کشورهای عربستان، امارات و یمن هم مرز است و با ایران دارای مرز دریایی است. واحد پول این کشور ریال عمان است.

افرادی که قصد ورود به خاک این کشور را دارند، باید اقدام به اخذ ویزای عمان بنمایند.

پاسپورت عمان از نظر اعتبار در رتبه ی 52 جهان قرار دارد و دارندگان آن می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 41 کشور دنیا سفر کنند و برای سفر به 43 کشور در هنگام ورود باید درخواست ویزا دهند و برای ورود به 114 کشور دیگر نیز باید قبل از ورود به خاک کشور مقصد درخواست ویزا نمایند و تنها با اخذ ویزای کشور مقصد می توانند به آن کشور به صورت قانونی وارد شوند.

ایرانیان با داشتن پاسپورت ایرانی می توانند از طریق اخذ ویزای الکترونیکی به عمان سفر کرده و 30 روز نیز اجازه ی اقامت در این کشور را دارند.

انواع ویزای عمان براساس مدت اقامت متقاضی در این کشور به دو دسته ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت (دارای اعتبار بیشتر از 90 روز) تقسیم می شود و از نظر تعداد مجاز ورود به عمان به سه ویزای یک بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای چند بار ورود تقسیم می شود.

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تفریح و… به کشور عمان مهاجرت کنی، اما نمی دونی برای اخذ ویزای عمان از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر.

 

 

انواع ویزای عمان چیست؟

 

انواع ویزای عمان عبارتند از:

ویزای کاری

ویزای تحصیلی

* ویزای پیمانکاری

* ویزای توریستی

* ویزای سرمایه گذاری

* ویزای جاده ای

* ویزای اکسپرس

* ویزای ترانزیت

* ویزای ورود چندگانه

* ویزای بازدید رسمی

* ویزای تحقیقات علمی

* ویزای مشترک با قطر

* ویزای اعضا و خدمه ی کشتی

* نکته: متقاضیان مهاجرت به عمان می توانند برای خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست اخذ ویزای همراه نمایند.

 

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت تحصیلی و شغلی موفق به عمان رو تجربه کن.

 

با اخذ ویزای شینگن به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

 

ویزای فرودگاهی عمان چیست؟

 

مسافران می توانند به محض رسیدن به فرودگاه کشور عمان، با پرداخت هزینه، ویزای فرودگاهی عمان را دریافت کنند و با این ویزا به مدت 10 روز اجازه ی اقامت در این کشور خواهند داشت. همچنین ایرانیان از سال 97 می توانند با اخذ ویزای فرودگاهی وارد کشور عمان شوند و 10 روز اقامت کنند.

 

مدارک اخذ ویزای عمان

 

مدارک اخذ ویزای عمان برای انواع ویزا متفاوت است، اما به طور کلی مدارک مشترک برای اخذ انواع ویزای عمان عبارتند از:

* فرم درخواست ویزای عمان

* اصل شناسنامه

* پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

* عکس یا اسکن از اولین صفحه ی پاسپورت

* عکس رنگی با زمینه ی سفید (عکس باید جدید باشد.)

* چک ضمانت برای بازگشت

* رزرو هتل و بلیط هواپیما

* مشخص‌ کردن تاریخ ورود و خروج به عمان

بدون با مهاجرت شغلی به عمان داری قدم بزرگی برای آیندت برمی داری، پس بهتره قبل از هر اقدامی با مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان مهاجرتی را به شما معرفی می کند.

دلایل ریجکت ویزای عمان

گاهی به دلایل مختلف ممکن است، درخواست اخذ ویزای عمان از سوی اداره ی مهاجرت عمان ریجکت شود یعنی با درخواست متقاضی برای اخذ ویزای عمان موافقت نشود. برخی دلایل ریجکت ویزای عمان عبارتند از:

* داشتن سوء پیشینه

* ارائه مدارک جعلی توسط متقاضی

* ارائه اطلاعات نادرست و خلاف واقع

* پاسپورت نامعتبر

* عدم تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها

* بیمه نامه ی فاقد اعتبار

* عدم اثبات بازگشت به کشور مبدا از سوی متقاضی

* نداشتن هدف مشخص از سفر به این کشور

* مشخص نبودن محل اقامت متقاضی پس از ورود به کشور عمان

بیشتر بدانید: دلایل ریجکت ویزای استارت آپ کانادا

آیا می توان به ریجکت ویزای عمان اعتراض کرد؟

متقاضی می تواند پس از رد شدن درخواست اخذ ویزای عمان به رد شدن درخواست خود اعتراض کند. به این منظور متقاضی باید ابتدا نامه ی اعتراض به ریجکت ویزا را ارائه نماید. نامه ی اعتراض باید به زبان انگلیسی نوشته شود. برای نگارش نامه ی اعتراض، متقاضی باید اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره ی پاسپورت، تاریخ رد شدن ویزا را قید کند، همچنین متقاضی باید دلیل ریجکت ویزا از سوی سفارت را توضیح دهد و نیز علت اعتراض خود به رد شدن ویزا را بیان کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی عمان

متقاضیان می توانند با اخذ ویزای تحصیلی عمان به این کشور مهاجرت کرده و در دانشگاه های عمان در مقاطع مختلف به تحصیل بپردازند. برای اخذ ویزا تحصیلی عمان ابتدا باید متقاضی از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند و پس از آن اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نماید.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید دارای مدرک زبان آیلتس باشند. برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی، مدرک آزمون آیلتس با حداقل نمره ی قابل قبول 6 و در مقطع کارشناسی ارشد 6.5 و در مقطع دکتری حداقل نمره ی 7 را ارائه نماید.

همچنین برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری باید متقاضی دارای استاد راهنما و مقالات ISI باشد.

* نکته: برخلاف برخی از کشورها که دانشجویان خارجی اجازه ی کار پاره وقت دارند، در این کشور دانشجویان خارجی اجازه ی کار در دوران تحصیل را نخواهند داشت.

شرایط اخذ ویزای کاری عمان

یکی از راه های مهاجرت به کشور عمان از طریق اخذ ویزای کاری عمان است. برای دریافت ویزای کاری، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای عمانی (جاب آفر ) داشته باشد و به این ترتیب متقاضی در این کشور دعوت به کار می شود و کارفرما باید برای استخدام نیروی کار خارجی اقدام به اخذ مجوزهای لازم بنماید و متقاضی برای همان شغلی که اجازه ی کار دریافت کرده است، می تواند ویزای کاری دریافت کند.

مدت زمان اعتبار ویزای کاری عمان 3 ماه است و قابلیت تمدید و چند بار ورود دارد.

اگر دوست داری در مورد اخذ ویزای دورکاری یا دیجیتال نومد بدونی کلیلک کن.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری عمان

 

سرمایه گذاران خارجی می توانند با سرمایه گذاری با روش های مختلف در کشور عمان، اقامت این کشور را دریافت کنند و به این منظور باید ابتدا ویزای سرمایه گذاری عمان را دریافت نمایند.

مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری عمان 6 ماه است و پس از تایید نوع سرمایه گذاری از سوی سازمان های مربوطه، ویزای سرمایه گذاری عمان به مدت دو سال دیگر تمدید خواهد شد.

سرمایه گذاران خارجی می توانند با روش های مختلف در کشور عمان اقدام به سرمایه گذاری خارجی نمایند، انواع روش های سرمایه گذاری در عمان عبارتند از:

* سرمایه گذاری از طریق خرید املاک

* سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

* سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه و سهام

* سرمایه گذاری از طریق سپرده ی بانکی

برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط انواع روش های سرمایه گذاری در عمان و اخذ ویزای سرمایه گذاری با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی را در این زمینه دریافت کن، تا با آگاهی بیشتری برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنی.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا

 

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

 

  اخذ ویزا