تفاوت آزمون تافل IBT با تافل PBT

آزمون تافل (TOEFL) چیست؟

آزمون تافل (Test oEnglish as a Foreign Language) یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است، که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون تافل یکی از مدارک مهم برای مهاجرت تحصیلی و شغلی به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزیلند، آمریکا و غیره است و مدرک آزمون تافل با نمره بالا، شانس متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی از معتبرترین دانشگاه های دنیا را افزایش می دهد و سالانه افراد بسیاری در سراسر جهان برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل و کار در این آزمون شرکت می کنند.

اگر در مورد اهمیت آزمون تافل برای اپلای تحصیلی نمی دونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بپرس.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل در سه نسخه ارائه می شود، که عبارتند از:

1- آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT

2- آزمون تافل اینترنتی در منزل یا تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)

3- آزمون تافل کاغذی یا تافل PBT

ساختار آزمون تافل

ساختار آزمون تافل (TOEFL) در هر سه نسخه IBT و PBT و IBT هوم ادیشن، دارای چهار بخش اصلی است، که مهارت های اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کنند.

چهار بخش آزمون تافل IBT شامل، درک مطلب، نوشتاری، گفتاری و شنیداری می باشد و ساختار آن با تافل IBT هوم ادیشن یکسان است.

ساختار تافل کاغذیی (PBT) نیز دارای چهار بخش است که شامل بخش های درک مطلب، ساختاری، نوشتاری و شنیداری است.

با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کن.

همان طور که گفته شد، آزمون تافل به دو صورت اینترنتی و کاغذی ارائه می شود و نحوه ی نمره دهی به آنها با هم متفاوت است. نمره آزمون تافل IBT داوطلبان از 0 تا 120 امتیاز است و نمره تافل PBT از ۳۶۰ تا ۶۷۷ امتیاز است.

آزمون تافل نمره رد یا قبولی ندارد و نمره قابل قبول از سوی دانشگاه، مرکز علمی و سازمانی که مدرک آزمون را درخواست کرده است تعیین می شود، اما به طور معمول داوطلبان باید بتوانند نمره ای بالاتر از میانگین آزمون کسب کنند.

همچنین مدرک آزمون تافل در هر سه نسخه فقط دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال، اعتبار آن منقضی شده و دارنده آن دیگر نمی تواند مدرک تافل را برای اپلای تحصیلی و اهداف دیگر ارائه نماید و باید دوباره در آزمون شرکت کرده و مدرک جدیدی دریافت کند.

تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT چیست؟

آزمون تافل اینترنتی و کاغذی هر دو مهارت های اصلی زبان انگلیسی داوطلبان را ارزیابی می کنند و هر دو تقریبا از میزان سختی یکسانی برخوردارند. اما تفاوت هایی نیز با هم دارند که در ادامه به تفاوت های آنها اشاره می کنیم.

تفاوت های آزمون تافل IBT و تافل PBT عبارتند از:

* تفاوت در ساختار آزمون

* تفاوت در نحوه برگزاری آزمون

* تفاوت در نمره دهی آزمون

* تفاوت در مدت زمان انجام آزمون

تفاوت در ساختار آزمون تافل IBT و تافل PBT

هر دو نوع آزمون تافل دارای 4 بخش اصلی هستند؛ اما در آزمون تافل IBT بخش ساختاری (structure) وجود ندارد و گرامر به صورت مستقیم در این آزمون مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و در بخش های دیگر آزمون ارزیابی می شود؛ اما در تافل PBT به جای بخش گفتاری (Speaking)، بخش ساختاری یا گرامر ارزیابی می شود و این دو آزمون تفاوت های زیادی در ساختار با هم دارند.

اهمیت آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای مهاجرت به انگلیس

تفاوت در نحوه برگزاری آزمون تافل IBT و تافل PBT

آزمون تافل IBT به دو صورت آزمون اینترنتی در محل و آزمون اینترنتی در منزل (تافل IBT هوم ادیشن) برگزار می شود. آزمون IBT در محل هایی که توسط ETS تعیین شده، برگزار می شود و داوطلبان باید به محل برگزاری مراجعه کرده و در آزمون تافل آی بی تی شرکت کنند ولی داوطلبان برای شرکت در آزمون IBT هوم ادیشن نیازی به مراجعه به محل برگزاری ندارند و می توانند در خانه به صورت اینترنتی در آزمون تافل شرکت کنند. اما در صورتی که امکان برگزاری آزمون تافل IBT نباشد، آزمون تافل به صورت کتبی و کاغذی برگزار می شود.

نکته: آزمون تافل IBT در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود، اما طی چند سال اخیر، امکان برگزاری آزمون تافل PBT در ایران وجود ندارد.

 

همان طور که می دانید بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی مانند آزمون CPE، آزمون OET، آزمون  CAE، آزمون PTE، آزمون BEC و غیره برخلاف آزمون تافل IBT و آیلتس در ایران برگزار نمی شوند و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان سفر کنند. از این رو برای انتخاب بهترین کشور برای شرکت در آزمون زبان می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا مشاوره و راهنمایی های لازم رو دریافت کنی.

 

تفاوت در نمره دهی آزمون تافل IBT و تافل PBT

 

نحوه نمره دهی به آزمون IBT و PBT نیز یکی دیگر از تفاوت های این دو آزمون است، نتیجه آزمون تافل IBT به صورت نمره، از 0 تا 120 محاسبه می شود، اما نمره آزمون PBT از نمره ۳۶۰ تا ۶۷۷ امتیاز است.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت موفق رو تجربه کنی، باید بدونی با توجه به هدفی که برای مهاجرت داری، در کدوم آزمون بین المللی باید شرکت کنی و موفق به کسب چه نمره ای شوی، بنابراین بهتره از مشاوران با تجربه در این زمینه مشورت کنی، از این رو شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

 

تجربه ما تضمین موفقیت شما

 

آزمون ناتی (NATTI) برای مهاجرت به استرالیا

 

تفاوت در مدت زمان انجام آزمون تافل IBT و تافل PBT

 

مدت زمان انجام آزمون تافل آی بی تی و تافل پی بی تی با هم متفاوت است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات تافل پی بی تی تقریبا یک ساعت کمتر از تافل آی بی تی است.

مدت زمان بخش های مختلف تافل IBT عبارتند از:

* بخش درک مطلب: 60 تا 80 دقیقه

* بخش شنیداری: 60 تا 90 دقیقه

* بخش گفتاری: 20 دقیقه

* بخش نوشتاری 50 دقیقه

مدت زمان پاسخگویی به سوالات، تقریبا بین 3 ساعت و 30 دقیقه تا 4 ساعت طول می کشد.

مدت زمان بخش های مختلف تافل PBT عبارتند از:

* بخش درک مطلب: 55 دقیقه

* بخش شنیداری: 35 دقیقه

* بخش ساختاری: 25 دقیقه

* بخش نوشتاری: 30 دقیقه

اگر سوالی در مورد مدارک لازم برای اپلای تحصیلی از جمله مدرک آزمون زبان داری، از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بپرس.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای مفید شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       مشاوره خدمات مهاجرتی

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·       اخذ ویزا 

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

  آزمون های زبان