ویزای کاری ایتالیا - ویزای ایتالیا تضمینی
دانستنی های یک مهاجرت موفق

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا متخصصین ما رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ویزای کاری چیست؟

ویزا یا روادید مجوزی برای شهروندان کشورهای خارجی برای ورود به یک کشور و اقامت برای مدتی محدود در آن کشور است.

ویزای کاری یکی از انواع ویزا است که به دارندگان ویزای کاری این امکان داده می شود در کشور مقصد که ویزای کاری را برای متقاضی صادر کرده است اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازد و با دارا بودن برخی شرایط، نیروی کار متخصص می تواند با داشتن ویزای کاری، اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت نماید؛ که این ویزا از سوی سفارت (یا کنسولگری) کشور مقصد صادر می شود.

بسیاری از کشورها با صدور ویزای کار برای نیروی کار متخصص، کمبود نیروی کار کشور خود را جبران می کنند. نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه های مختلف صنعتی، مهندسی و غیره و میانگین سن در توسعه ی اقتصاد و افزایش رفاه هر کشور نقش مهمی را ایفا می کند، به همین دلیل برخی کشورهای توسعه یافته، کمبود نیروی کار خود را با صدور ویزای کاری و اجازه ی اقامت نیروی کار ماهر در کشور خود جبران می کنند تا از خسارات مالی و اقتصادی ناشی از کمبود نیروی کار متخصص و ماهر جلوگیری کنند.

در حقیقت هدف از صدور ویزای کار، تامین نیروی کار متخصص و ماهر برای توسعه ی اقتصادی کشور مقصد است که با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا-

اخذ ویزای کاری ایتالیا

ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه تشکیل شده است و یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است.

منطقه شینگن شامل 26 کشور اروپایی است که عبارتند از:

ایتالیا، آلمان، اتریش، دانمارک، مالت، مجارستان، بلژیک، استونی، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، جمهوری چک، سوئیس و لوکزامبورگ، لیختن‌اشتاین می ‌باشد؛ همچنین کشورهای کراواسی، واتیکان، قبرس، بلغارستان، رومانی، سن مارینو و موناکو عضور شینگن نیستند، اما از قوانین ویزای شینگن پیروی می‌ کنند و دارندگان ویزای شینگن می توانند به خاک کشورهای فوق نیز وارد شوند.

افرادی که قصد مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا را دارند باید برای اقامت و دریافت مجوز کار در این کشور ویزای کاری ایتالیا را دریافت کنند، ویزای کاری ایتالیا با توجه به شرایط و تخصص متقاضی دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع ویزای کاری ایتالیا دارای مدت اقامت مشخصی است که متقاضی می تواند تا پایان مدت اعتبار ویزای کاری در این کشور به طور قانونی اقامت کرده و مشغول به کار باشد و در صورت پایان اعتبار ویزای کاری دارنده ی آن باید خاک این کشور را ترک کند و یا ویزای کاری خود را تمدید نماید.

اگر در مورد مهاجرت کاری با بلو کارت ایتالیا نمی دونی کلیک کن.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا-

انواع ویزای کاری ایتالیا

انواع ویزای کاری ایتالیا عبارتند از:

ویزای کار فصلی

ویزای کار فصلی در فصول خاصی از سال صادر می ‌شود که در این فصل ها، ایتالیا به نیروی کار خارجی نیاز دارد. این ویزا مربوط به کار کشاورزی و گردشگری است. ویزای کار فصلی یک ویزای کوتاه مدت است و اعتبار آن بین ٢٠ روز تا ٩ ماه است.

ویزای کار فصلی طولانی مدت

نیروی کار خارجی با اخذ ویزای کار فصلی طولانی مدت می‌ تواند دو سال در ایتالیا در فعالیت‌ های فصلی کار کند.

ویزای استخدامی با حقوقی

با داشتن ویزای استخدامی با حقوق، کارفرما حمایت مالی از نیروی کار خارجی را برعهده دارد و متقاضی با داشتن قرارداد کاری امضا شده می‌ تواند ویزای استخدامی با حقوق را دریافت کند. متقاضی برای اخذ ویزای استخدامی با حقوق حتماً باید دعوتنامه ‌‌ای از یک کارفرما که دارای شرکت معتبری در کشور ایتالیا است‌، دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا--

ویزای تعطیلات کاری

این ویزا برای مدت ١٢ ماه صادر می ‌شود و دارنده این ویزا به عنوان نیروی کار محلی می ‌تواند مشغول به کار شوند. ویزای تعطیلات کاری، فقط برای شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا صادر می شود.

ویزای تحقیقات علمی

ویزای تحقیقات علمی از سوی موسسات علمی یا دانشگاه‌ های محلی ایتالیا به افرادی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند ارائه می‌ شود. دانشجویان خارجی پس از فارغ ‌التحصیل شدن از دانشگاه با حمایت مالی موسسه علمی یا دانشگاه محلی می ‌توانند به مدت ۶ تا ١٢ ماه در ایتالیا به جستجوی کار مشغول شوند. پس از یافتن شغل و دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت ایتالیایی می‌ توانند برای اخذ ویزای کاری ایتالیا اقدام کنند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در زمینه اخذ انواع ویزا از جمله ویزای کشورهای حوزه خلیج فارس مانند ویزای عمان، ویزای امارات، ویزای کویت و… هستند.

اخذ ویزای کاری ایتالیا با جاب آفر

جاب آفر (Job offer) یک نوع دعوت نامه ی کاری یا همان پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی در کشور مقصد است که برای تکمیل نیروی متخصص و ماهر به کشورهای دیگر اعلام می شود.

گاهی ممکن است کارفرمایان شرکت ها، کارخانه ها و موسسات به دلایل مختلف با کمبود نیروی ماهر مواجه شده و برای جبران کمبود نیروی کار از افراد متخصص و ماهر که خواهان کار در کشور مقصد هستند، در سایر کشورها دعوت به همکاری نمایند.

در صورتی که متقاضی بخواهد با روش جاب آفر به ایتالیا مهاجرت شغلی نماید، باید پیشنهادهای شغلی از سوی کارفرمایان ایتالیایی را بررسی کند و سوابق کاری، مهارت و تخصص خود را با شغل مورد نظر مقایسه نماید و به این ترتیب شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند.

شرکت مهاجرتی هوان ویزا

طبق قوانین حمایت از نیروی کار داخلی اگر کارفرمایی در کشور ایتالیا بخواهد یک عنوان شغلی را به نیروی کار خارج از این کشور و یا خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد دهد، ابتدا باید این شغل را در کشور خود در مدت زمان تعیین شده آگهی نماید، اگر در این مدت شهروند ایتالیایی خواهان این شغل نبود، کارفرما باید شغل مورد نظر را برای مدت تعیین شده در اتحادیه اروپا آگهی نماید و چنانچه شخصی متناسب با شغل مورد نظر یافت نشد، در این صورت کارفرما می تواند آن شغل را برای نیروی کار خارجی در کشور دیگری ارسال نماید، که در این صورت با رعایت شرایطی که طبق قانون کار برای شهروندان خارجی باید رعایت شود، آن شخص می تواند شغل مورد نظر را کسب نماید و با داشتن دعوتنامه و پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کاری ایتالیا اقدام کند.

ارسال دعوت نامه کاری (جاب آفر) مشروط به تعیین حداقل میزان دستمزد برای یک نیروی کار خارجی طبق قانون کار است.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی در مورد اخذ ویزای شینگن ایتالیا داری بپرس.

مراحل اخذ ویزای کاری ایتالیا

همان طور که گفته شد برای مهاجرت شغلی به ایتالیا متقاضی باید برای اخذ ویزای کاری که در واقع مجوز ورود، کار و اقامت در این کشور در مدت تعیین شده است، اقدام نماید، برای اخذ ویزای کاری ایتالیا به طور کلی متقاضی باید دو مرحله را طی کند، که شامل:

1- مرحله ی اول یافتن یک شغل مناسب در ایتالیا و دریافت اجازه کار در خاک این کشور است. متقاضی ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ایتالیایی در این کشور داشته باشد، سپس کارفرما برای متقاضی (نیروی کار خارجی) اجازه کار دریافت کند، به این منظور متقاضی باید مدارک لازم را برای دریافت اجازه کار به کارفرما ارائه نماید.

2- در مرحله ی دوم، پس از اینکه متقاضی یک پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت کرد، باید برای دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا اقدام کند. ویزای کاری ایتالیا در یک مدت زمان خاصی ارائه می شود و هر ساله سهمیه مهاجرین کاری خارجی از سوی دولت ایتالیا مشخص می شود.

می تونی برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای اخذ ویزا از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیری.

مدارک اخذ ویزای کاری ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ایتالیا که متقاضی باید تهیه و به سفارت این کشور ارائه نماید، عبارتند از:

* کپی قرارداد کار امضا شده

* گواهی رسمی و کپی نولا اوستا

* فرم تکمیل شده درخواست اقامت بلند مدت در این کشور

* پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و حداقل سه ماه اعتبار پس از پایان مهلت ویزا

* دو قطعه عکس پاسپورتی

* گواهی محل اقامت در ایتالیا

* ارائه مدارک اثبات تمکن مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های اقامت در ایتالیا

* پرداخت هزینه رسیدگی به مدارک جهت صدور ویزای کاری ایتالیا

* ارائه کلیه مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت کاری متقاضی

نکته: شرایط صدور ویزای کاری ایتالیا برای افراد مختلف متفاوت است، از این رو کارفرمایان در کشور ایتالیا، به نیروی کار خود توضیح می دهند، علاوه بر مدارک فوق چه مدارک دیگری باید ارائه دهند.

اگر تصمیم داری برای تحصیل، کار یا سرمایه گذاری به ایتالیا مهاجرت کنی، اما نمی دونی از کجا باید شروع کنی، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و کاملترین راهنمایی و مشاوره در خصوص اخذ انواع ویزای ایتالیا (ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری ایتالیا و غیره را دریافت کن.

ویزای ایتالیا تضمینی
ویزای ایتالیا - تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

روش های یافتن شغل در ایتالیا

مهمترین مرحله مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا یافتن یک شغل مناسب و دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما است. متقاضی برای یافتن شغل در ایتالیا به 4 روش می تواند اقدام نماید:

1- استفاده از آشنایان که در کشور ایتالیا اقامت دارند.

2- استفاده از آژانس های کاریابی رسمی در ایتالیا

3- استفاده از مراکز معرفی نیروی کار در شهرهای مختلف کشور ایتالیا

4- استفاده از سایت های کاریابی.

مهمترین سایت های کاریابی عبارتند از:

Monster Italy

StepStone Italy

BancalLavoro

org

JoBlitz

Cliccalavoro

TipTopJob

TransitionsAbroad

Jobonline

teachItaly

bancalavoro

skillpass

Opportunitalia

Universitaelavoro

Jobonline

برای اطلاع از هزینه، شرایط و مدارک لازم برای درخواست انواع ویزای ایتالیا (ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری یا گلدن ویزای ایتالیا و…) با شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا برای دریافت مشاوره در این زمینه بهترین کارشناسان امور مهاجرتی را به شما معرفی کند.

آیا برای اخذ ویزای کاری ایتالیا مدرک زبان الزامی است؟

یکی از چالش های مهاجرت به کشورهای دیگر یادگیری زبان رسمی کشور مقصد است، چرا که شهروندان خارجی در کشورهای دیگر نیازمند برقراری ارتباط در محیط های کاری و اجتماعی با سایرین هستند، از این رو یکی از سوالاتی که در خصوص مهاجرت شغلی و اخذ ویزای کاری ایتالیا برای متقاضیان مطرح می شود، در مورد ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزای کاری ایتالیا است.

برای اخذ ویزای کاری ایتالیا نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نیست، اما متقاضیان برای یافتن کار و اشتغال در این کشور نیاز به یادگیری زبان رسمی این کشور دارند و افرادی که قصد مهاجرت شغلی به ایتالیا را دارند باید زبان ایتالیایی خود را تقویت کنند تا بتوانند برای زندگی و کار در این کشور با شهروندان ایتالیایی ارتباط برقرار کنند.

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی

شرکت مهاجرتی هومان ویزا
مشـاوره رایگان امـور مهاجـرتی

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

باتوجه به گستردگی ارتباطات بین المللی در حوزه کاری و سرمایه گذاری بسیاری برآنند تا با حفظ سرمایه خود به رشد و ارتقای آن نیز دست یابند و این مهم امکانپذیر نیست تا افراد با متخصصان این حوزه که تحصیلات و تجربه بین المللی دارند مشاوره دریافت کنند ، تیم مهاجرتی هومان ویزا با ارائه خدمات مهاجرتی گسترده در این حوزه و سالها تجربه موفق توانسته کسب و کارهای زیادی را در عرصه بین المللی راه اندازی نماید.

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

  اخذ ویزا