معرفی شاهد به دادگاه


سلام همسر من درخواست طلاق به دادگاه به دلیل کراهت داده است من حکم تمکین و ازدواج دوم از دادگاه گرفته ام و تا کنون مهریه اش را مرتب پرداخت کردم.همسر من دو شاهد مرد به دادگاه معرفی کرده و شهود ادعا کردند من گفتم که همسرم را نمی خواهم.
من سه واسطه ای را که برای زندگی قرار داده بودم به دادگاه معرفی کردم مشکلی که من دارم در تاریخی که دادگاه برای احضار شهود ابلاغ کرده است یکی از شهود من به دلیل نوبت دکتر و بیماری دخترش نمی تواند حاضر شود شاهد دوم یک سفر ضروری برایش پیش آمده و شاهد سوم به دلیل شغلش که معاون یک اداره است در ساعت ده و نیم که دادگاه مشخص کرده نمی تواند حاضر شود و فقط در پایان وقت اداری می تواند اداره اش را ترک کند.
از منشی شعبه سوال کردم به دلیل اینکه قاضی شعبه بازنشسته شده و در روز تعیین شده دادرس فرستاده می شود امکان دیر آمدن شاهد در پایان وقت اداری وجود ندارد و باید در زمان مقرر حاضرشود. گفتند نهایت کاری که می شود کرد اینکه در خواست تعویق جلسه به زمانی دیگر بدهی که ممکن است قبول نکنند.
واقعا نمی دانم در این شرایط باید چه کاری انجام بدهم با توجه به اینکه همسرم دو شاهد مرد معرفی کرده من اگر شاهد نیاورم به ضرر من خواهد بود.
آیا می توانم فردی دیگر را در جلسه بیاورم که به جای شهود من شهادت بدهند و از آنها نقل قول کنند؟
شهادت بر شهادت دیگری که بعضی از وکلا نقل می کنند همین است؟
اگر شهادت بر شهادت انجام شود از نظر حقوقی شهادت کم ارزش نمی شود؟
از منشی شعبه پرسیدم گفت که حتما باید خود شاهد باشد شهادت بر شهادت نمیشود.اگر انجام اینکار قانونی است چگوه منشی شعبه اجازه اینکار نمی دهد.
لطفا من را راهنمایی کنید نمی دانم در این شرایط چه کاری باید انجام بدهم فقط این سه نفر را واسطه کردم و آنزمان فکر دادگاه نبودم که فرد دیگری را درجریان واسطه شدن این افراد قرار بدهم که آنها شهادت بدهند

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: شهادت شهود
4 پاسخ
3,068 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۱۰/۰۳ ۰۰:۳۷