خرید ملک توقیف شده


سلام ووقت بخیر
من در شهریور ماه 97 خانه ای را در بنگاه با مبایعه نامه خریداری نمودیم به قیمت 710 میلیون تومان که 350 میلیون تومان آن پرداخت شد و210 میلیون تومان در موعد انتقال سند که تاریخ 15 بهمن ماه 97 تعیین شده بود قرار بود پرداخت شود.
فروشنده در بنگاه اظهار داشت که سند مفقود شده ولی درخواست المثنی را به اداره ثبت داده وکپی از درخواست خود به اداره ثبت به همراه کپی برابر با اصل سند وبنچاق به ما داد.
چند روز قبل از موعد تنظیم سند اظهار داشت که سند هنوز آماده نشده است وبه مدت دوهفته با توافق زمان انتقال سند به تعویق افتاد
که برای این مورد متممی در مبایعه نامه اضافه شد.دراین مدت با بررسی ما متوجه شدیم که سند چهار مورد توقیفی دارد یعنی از سال 93 در رهن بانک ملت بوده با 360میلیون تومان بدهی بابت وام دریافت شده و همچنین سه مورد توقیفی دیگر مربوط به سه فقره چک در مجموع 380 میلیون تومان که بعضا مربوط به سال 96 می باشد .
در حال حاضر قرارداد مستاجر رو به اتمام است وفروشنده قبول نموده است که پول تخلیه منزل را به مستاجر بپردازد وملک را به ما تحویل دهد ودر آینده بدهی های خود را به بانک وطلبکاران بپردازد و سند را آزاد نماید.
در حال حاضر ما گواهی عدم حضور را از محضر دریافت نمودیم واز طرفی درجریان هستیم که طلبکاران از دادگاه درخواست مزایده ملک را داده اند ودادگاه هم از بانک در مورد مزایده استعلام نموده است.



1- در حال حاضر چه اقدامی باید انجام دهیم با توجه به اینکه دادگاه به بانک استعلام مزایده فرستاده است ؟آیا اقدام قضایی با یستی انجام دهیم ؟
2- آیا بعد از تخلیه مستاجر ما به منزل فوق رفته ومنزل را تحویل بگیریم وبرای زندگی به آنجا نقل مکان کنیم ؟
3- در مبایعه نامه ذکر شده در صورتیکه منزل در رهن بانک باشد ویا بهر دلیلی قابل انتقال نباشد فروشنده بایستی 350 میلیون تومان به علاوه 150 میلیون تومان خسارت بپردازد .با توجه به اینکه منزلی که ما خریدیم الان بیشتر از 300-400 میلیون تومان رشد قیمت داشته گرفتن 150 میلیون تومان خسارت مطلوب ما نمی باشد ، چه راه حلی وجود دارد که ما بتوانیم صاحب منزل شویم ویا در صورت
دریافت خسارت به اندازه ای که ملک بالا رفته خسارت دریافت کنیم به نحوی که بتوان با آن مجددا
ملکی با آن مشخصات خریداری نماییم.
با سپاس


وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اعلام انفساخ معامله
حوزه قضایی: تهران
6 پاسخ
3,164 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۶:۳۱