تصاحب چک سفید امضاء ارزی ، تکمیل مندرجات و اخذ گواهی برگشتی از بانک مستقر در دبی (کشور امارات)


طرح سوال 20/7/98 زمان: 23
موضوع: اقدام به تصاحب بدون طلب، تکمیل مندرجات و برگشت زدن چک سفید امضای عهده حساب بانکی دبی بدون هیچگونه دین وبدهی
با سلام و تقدیر از اقدامات و ایجاد امکان طرح سوال
شرح: فردی که قبلا (فاصله سالهای 1393-1395 ) شریک من و همسرم در یک شرکت سهامی بوده و بعد از آگاهی اینجانب در مورد سوء استفاده و کلاهبرداری او و همدستانش ، .... اقدام به شکایت از وی و رفقایش نموده ایم ، با یافتن و تکمیل مندرجات یک عدد چک سفیدامضاءدرهمی ، اقدام به برگشت زدن چک و ادعای واهی نسبت به آن نموده است .
نحوه دراختیارگرفتن چک : در اثنای همکاری شرکتی ، همسر اینجانب طبق مراودات معمول کاری ، بدون کنترل کردن محتویات درون یک عدد سررسید ، سررسید مزبور را به همراه یک فقره چک سفیدامضای اینجانب در لابلای اوراق آن که عهده حساب بانکی دبی بوده،در اختیار او گذارده است (چک در داخل سررسید و سفیدامضا بوده است) اکنون ، نامبرده با تکمیل مندرجات و ثبت تاریخ 2019/9/30 و ثبت مبلغ با دستخط خویش، اقدام به مراجعه به شعبه مرکزی بانک در تهران نموده و درخواست پرداخت وجه و یا صدورگواهی برگشتی شعبه دبی را نموده ، با این هدف که پس از دریافت گواهی عدم برگشتی و تایید کنسولگری ایران در دبی، در داخل کشور اقدام به طرح دعوی و توقیف اموال نماید.
لازم به ذکر است، حساب مربوطه ، حساب شخصی اینجانب در بانک صادرات دبی بوده و تاریخ صدور دسته چک توسط بانک، سال 2008 می باشد(11 سال قبل) با توجه به موارد فوق، چند سوال:
1. آیا با توجه به سفید امضا بودن و تکمیل مندرجات توسط فرد سوء استفاده کننده، و با توجه به راکدبودن و انسداد 10 ساله حساب، نامبرده پس از دریافت گواهی برگشتی شعبه دارنده حساب،می تواند بر علیه اینجانب در ایران یا کشور امارات اقدام حقوقی نماید؟ 2. بهترین و مفیدترین اقدام اینجانب در شرایط حاضر که بتواند اقدام حقوقی نامبرده را خنثی نماید چیست ؟ ( اقدام به ارسال اظهارنامه در مورد سرقت یا تحصیل مال نامشروع یا ....؟ و یا اقدام به طرح شکایت مستقیم فوری بدون ارسال اظهارنامه ؟ و یا مراجعه به شعبه مرکزی بانک و مکاتبه با شعبه دارنده حساب، راجع به مفقودی یا سرقتی¬بودن چک¬و ... ؟) لطفا بهترین و دقیقترین راهنمایی موثر را ارائه بفرمایید؟ 3. آیا قوانین ناظر بر جرائم و امور کیفری (سرقت و کلاهبرداری و تصاحب مال نامشروع و اقدام با سند مجعول و.... ) و نیزامور حقوقی ( اسناد تجاری و بهادار و .... ) در کشور امارات نیز با قوانین ایران منطبق است یا خیر؟
4 . ممنون خواهم شد هرگونه توصیه و راهکار مفیدتر دیگر را بیان فرمایید.
سپاس. به تاریخ: 98.7.20


وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: جرایم علیه اشخاص
حوزه قضایی: تهران
4 پاسخ
2,877 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ ۲۲:۵۸