صدور رای پایان کار برای متشاکی پیش از صدور رای نهایی کمیسیون ماده صد


با سلام. اینجانب در هادیشهر از ساختمان در حال احداث روبه روی ملک یک طبقه خود از بابت اشرافیت پنجره ها و سایه اندازی(اضافه ارتفاع) به کمیسیون ماده صد شکایت کرده بودم. در کمیسیون بدوی و در تخلفی آشکار از سمت دبیر قبلی کمیسیون شکایت مکتوب بنده مطرح نشده بود و صرفا به مسائل فنی خود شهرداری(اضافه طبقه و متراژ و ...) رسیدگی شده و صدور حکم انجام گرفته بود. بنده موضوع شکایت را با راهنمایی معاون شهردار در کمیسیون تجدید نظر ماده صد مجددا مطرح و ثبت شکایت کردم. پس از رسیدگی اولیه مساله اشرافیت حل شد و موضوع سایه اندازی به کارشناس احاله گردید که بنده با پرداخت هزینه روال را انجام دادم و‌کارشناس رسمی هم نظر مبهمی ابراز کرد که بنده مجدد لایحه ای در پرونده در ارتباط با رای کارشناس ثبت کردم. در نهایت قبل از عید ظاهرا قرار کمیسیون‌ تجدید نظر ماده صد بر احاله موضوع به شورای سه نفره کارشناسان رسمی قرار گرفت که علیرغم مراجعات مکرر من، این موضوع به من ابلاغ نمیشد و دفع الوقت میشد که پرونده دارد مراحل اداری خود را طی می کند.
بنده هفته قبل متوجه شدم‌ که واحدهای ساختمان روبه رو به فروش رفته و در پرس و جو از دفترخانه متوجه شدم که سند هم صادر شده که دلیل بر صدور پایان کار بوده.
به حراست شهرداری مراجعه کردم که پرونده را خواستند و در بررسی اوراق مشخص شد که مرداد سال قبل و در حالی که کمیسیون ماده صد در حال جریان بوده، با نظر و دستخط شخص دبیر جوان و جدید کمیسیون ماده صد که کارشناس شهرداری است پایان کار صادر شده است و ایشان به صراحت و به دروغ نوشته است که شکایت در مورد هم اشرافیت و هم سایه اندازی حل شده است!
حراست بعد از مشورت با شهردار به بنده ابراز کرد که به هر حال پایان کار صادر شده و کاری نمیشود کرد و میخواهی برو شکایت کن!
با توصیفات فوق،
آیا بنده جهت ابطال گواهی پایان کار و ممنوع الفروش کردن واحدهای ساختمان روبه رو و یا محکوم کردن شهرداری یا کارشناس متخلف به هر طریقی، شانسی دارم و آیا باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنم یا هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان دولت و یا طریق دیگر؟
آیا بهتر است از شهرداری شکایت کنم یا کارشناس مربوطه و به چه طریقی؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: تخلفات ساختمانی
2 پاسخ
2,321 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۰۳/۰۹ ۰۰:۴۷