اجاره معوق و دادخواست تخلیه آپارتمان مسکونی اجاره داده شده


با سلام، یک آپارتمان مسکونی به صورت 30 میلیون تومان رهن و ماهیانه 3 میلیون تومان اجاره به مستاجر با سند عادی و در دفتر املاک اجاره داده شده است. مستاجر 10 ماه است اجاره نداده و حدود 12 روز دیگر موعد اجاره تمام شده و باید تخلیه نماید. مستاجر در حال حاضر لج بازی نموده و علاوه بر ندادن اجاره (که تا کنون با مبلغ قرض الحسنه رهن پایا پای می شود) اجازه بازدید برای مستاجر جدید نمیدهد. ما قصد نداریم قرارداد اجاره را تمدید کنیم و می خواهیم در صورت عدم همکاری ایشان حکم تخلیه علیه ایشان بگیریم.
حال سوال بنده این است:
1- با توجه به اینکه قرار بوده مبلغ اجاره به حساب مشخص واریز شود و این امر تحقق پیدا نکرده و 10 ماه پرداخت نشده آیا امکان کسر از مبلغ رهن وجود دارد یا اینکه باید درخواست اجور معوقه جداگانه داده شود و در این صورت چگونه و از طریق چه ارگانی باید این دادخواست ارائه شود؟
2- برای ارایه دادخواست تخلیه بهتر است زودتر اقدام کنیم یا اینکه 12 روز دیگر که موعد تخلیه است؟ (تاریخ قرارداد تمام می شود)
3- دادخواست تخلیه از طریق شورای حل اختلاف است یا دادگاه؟
آیا همزمان با دادخواست تخلیه میتوان درخواست تهاتر مبلغ رهن با اجور معوقه را نمود یا نیازی نیست؟ (اجور معوقه معادل رهن و به مبلغ 30 میلیون تومان)
ضمناً چک ضمانت تخلیه و چک ضمانت اجاره از مستاجر دریافت شده است.... با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: دستور تخلیه
حوزه قضایی: تهران
4 پاسخ
2,375 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۲۳:۲۴