مشاوره قرارداد نماینده فروش
قصد دریافت نمایندگی یک شرکت با ماهیت فروش نرم افزار را دارم. ب توجه به متن قرارداد چه مواردی از بندهای قرارداد می تواند به ضرر بنده باشد یا باید با تعمل بیشتری به آن توجه کرد؟(متن قرارداد در زیر کپی شده است)
"
قرارداد نمایندگی فروش و استقرار
این قرارداد در تاریخ [ تاریخ[ مابین شرکت فن آوری اطالعات و ارتباطات تسهیل گستر به شماره ثبت: 8862 به نشانی: تبریز،
تقاطع خیابان منصور و خیابان بهادری، ساختمان سیمرغ، طبقه ،5 کد پستی: 5136998934 تلفن: 04135251447 فکس:
04135251448 ایمیل: com.tashilgostar@info به نمایندگی آقای علیرضا غضنفری به سمت مدیر عامل که در این قرارداد
اختصارًا ”تسهیل گستر“ نامیده میشود از یک طرف و ]شرکت /موسسه/فروشگاه[ ]نام شرکت[ به شماره ثبت: ]شماره ثبت[ به
نشانی: ]نشانی[ کد پستی: ]کد پستی[ تلفن: ]تلفن[ فکس: ]فکس[ ایمیل: ]ایمیل[ به نمایندگی ]آقای/خانم[]نام و نام خانوادگی[
به سمت ]سمت[ کد ملی: ] کد ملی[ و موبایل: ]موبایل[ که در این قرارداد اختصارًا "نماینده " نامیده میشود از طرف دیگر، به
شرح ذیل در دفتر مرکزی تسهیل گستر در تبریز منعقد میگردد.
ضمنًا پیوستها و الحاقیه هایی که در زمان عقد و یا بعد از انعقاد قرارداد، در ارتباط با موضوع این قرارداد توسط طرفین امضاء
میگردد، جزء الینفک قرارداد حاضر محسوب شده و الزم االجرا است.
.1 موضوع و هدف قرارداد:
هدف از این قرارداد تعیین شرایط اعطای نمایندگی بازاریابی، فروش و استقرار محصوالت و خدمات تسهیل گستر به "همکار
نماینده" با محوریت"درست الکترونیکی کردن کسب و کارها" در محدوده جغرافیایی شهرستان ]نام شهرستان[ می باشد.
با امضاء این قرارداد، نمایندگی غیر انحصاری در بازاریابی و فروش، آموزش، استقرار، پشتیبانی و بازاریابی دیجیتال در رابطه با
نرم افزار "سازمان یار" و دیگر محصوالت و خدمات قابل ارایه توسط ”تسهیل گستر“ ، در محدوده جغرافیایی فوق الذکر به "نماینده"
واگذار می شو د. نرم افزار "سازمان یار" نسخه بومی سازی شده نرم افزار » Odoo » می باشد. "نماینده" نیز ضمن قبول و دریافت
این نمایندگی، متعهد می شود تمام مساعی خود را برای فروش و استقرار محصوالت تسهیل گستر و ارایه خدمات با کیفیت
باال و مطابق با ضوابط، دستورالعمل ها و استاندارد های ”تسهیل گستر “ به مشتریان خود به کار گیرد. "همکار نماینده" اجازه دارد
با هماهنگی ” تسهیل گستر “ و توافق موردی در خارج از محدوده جغرافیایی خود اقدام به فروش محصوالت تسهیل گستر نماید
به این شرط که توان ارایه خدمات استقرار در آن منطقه را داشته باشد و یا با همکار نماینده در محل جغرافیایی مشتری و یا
تسهیل گستر مشترکا برای ارایه خدمات استقرار توافق کرده باشد. در این مورد ” تسهیل گستر “ می تواند فرصت های جدید در
منطقه جغرافیایی "نماینده" و یا خارج از آن را به وی معرفی کند.
.2 تبصره: نماینده در حین فروش نرم افزار، در صورت عدم توانمندی در استقرار، می بایست با دیگر همکاران نماینده برای
استقرار توافق نمایند، درصورتی که همکار نماینده بدون تعیین وضعیت خدمات مشاوره استقرار، صرفا اقدام به فروش نرم
افزار نماید، کمسیون نماینده براساس درصد های مصوب همکار فروش تعیین و پرداخت خواهد شد. مدت قرارداد :
مدت زمان اجرای این قرارداد یک سال است که از تاریخ امضاء شروع می شود ولی به صورت فصلی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
به طور خودکار امکان تمدید این قرارداد برای یک دوره ی مشابه نیز وجود دارد. مگر اینکه هر یک از طرفین حداقل 30 روز قبل
از پایان مدت زمان قرارداد، خاتمه همکاری را کتبًا به طرف دیگر اعالم نماید.
.3 خدمات نمایندگی:
.3.1 سطح نمایندگی
برنامه نمایندگی ”تسهیل گستر“ شامل دو تیپ و چهار سطح نمایندگی بشرح زیر می باشد:
نمایندگی غیر رسمی یادگیری: این تیپ نمایندگی تحت سطح نمایندگی " یادگیری" ویژه شرکت هایی است که در مرحله آشنایی
با محصوالت و خدمات ”تسهیل گستر“ قرار دارند و تا کسب تجارب اجرایی مناسب و اخذ امتیازات مورد نظر، عنوان نمایندگی
رسمی ”تسهیل گستر“ را دریافت نمی کنند. در این دوره همکار نماینده با کمک تیم فروش تسهیل گستر، فروشی را نهایی کرده و
کنار تیم استقرار، آموزش و تجربه الزم را برای استقرار کسب می کند. در انتهای دوره، ارزیابی و تایید گواهی دوره آموزشی نیروهای
مشاور همکار نماینده بر عهده تیم استقرار تسهیل گستر خواهد بود.
نمایندگی رسمی: این تیپ نمایندگی شامل سه سطح نمایندگی " آمادگی" ، " نقره ای" و " طالیی" بوده و ویژه شرکت هایی است
که به تناسب تجارب عملی و تعداد پرسنل مشاوری که گواهی دوره آموزشی را سپری کرده اند و در دوره یادگیری و در راه اندازی
و پشتیبانی نرم افزار سازمان یار، امتیازات الزم را کسب کرده و یکی از سطوح مربوط به نمایندگی رسمی را دریافت کرده اند.
سطح نمایندگی به میزان فروش ساالنه جدید نرم افزار سازمان یار توسط "نماینده" ، تعداد کارکنان "نماینده" که موفق به دریافت
گواهینامه معتبر استقرار سازمان یار از "تسهیل گستر" شده اند و همچنین به نرخ حفظ مشتری توسط "نماینده" بستگی دارد.
سطح نماینده با تمدید دوره نمایندگی در دوره جدید کاهش نمی یابد مگر نیروهای مشاور دارای گواهی همکار نماینده کاهش
یابد. برای تهیه آمار فروش حمایت کننده برای تعیین سطح نمایندگی، درآمد حاصل از تمدید قراردادهای موجود قبلی به عنوان
درآمد جدید محسوب نمی شود، اما "نماینده" از تمدید آن قراردادها طبق بند 3/2 این قرارداد سهم درآمدی خود را خواهد داشت.
براساس جدول ز یر نیازمند ی های الزم برای کسب هر سطح نمایندگی، تشر ی ح شده است.
سطح نمایندگی
مبتدی رسمی
یادگیری آمادگی نقره ای طالیی
تعداد کاربران جدید فروش نرم افزار سازمان یار )ساالنه( 0 10 75 200
تعداد کارکنان دارنده گواهینامه استقرار از " تسهیل گستر *" 0 1 2 3
حداقل میزان نگهداری مشتریان )نرخ ماندگاری**( - - 70% 80%
* گواهی نامه معتبر استقرار به گواهینامه صادر شده توسط ”تسهیل گستر“ اطالق می شود. اعتبار زمانی گواه ینامه استقرار که
توسط ”تسهی ل گستر“ برای افراد حائز شرایط اعطا می گردد دو ساالنه می باشد. گواهینامه های استقرار به هر شخص تعلق می
گیرد، بنابراین هنگامی که یک کارمند دارای گواهینامه استقرار از شرکت "نماینده" خارج و یا به آن می پیوندد، "نماینده" باید
”تسهیل گستر “ را مطلع کند.
** نرخ ماندگار ی مشتر ی با تقسیم کل تعداد مشتر یان سازمان یار که همکار نماینده در 3 سال گذشته جذب کرده است و در
حال حاضر فعال هستند بر کل تعداد مشتر یان سازمان یار که همکار نماینده در 3 سال گذشته جذب کرده است، محاسبه
میشود. ارز یاب ی های مربوط به ارتقاء سطوح نمایندگان بطور فصل ی اعمال می شود . سطح مشارکت "نماینده" به صورت
فصلی توسط ”تسهیل گستر “ بررسی م ی شود و "نماینده" در پایان هر فصل بر اساس 3 شرط موجود شامل میزان فروش
جدی د سالیانه نرم افزار سازمان یار، تعداد کارکنان دارای گواهینامه معتبر استقرار و نرخ حفظ مشتر ی، به باالتر ی ن سطح
نمایندگ ی ممکن ارتقاء می ی ابد. هر "نماینده رسمی" در صورت دارا بودن شرایط، به طور خودکار به سطح نمایندگ ی باالتر،
ارتقا می یابد.
به نماینده حساب کاربری در وب سایت تسهیل گستر برای مدیریت فعالیتهای مربوط به قرارداد داده خواهد شد. نماینده موظف
است اطالعات مشتریان خود را از طریق پورتال و داشبوردی که در اختیار وی است وارد کند. اطالعات وارد شده مبنای تعیین
سطح نماینده خواهد بود. نماینده در الیه اول به تیکت های مشتری های خود پاسخ خواهد داد. همچنین "نماینده رسمی" می
تواند فعالیت های مربوط به این قرارداد را از طریق استقرار و راه اندازی بسته نرم افزاری سازمان یار اختصاصی نمایندگی مدیریت
کند. در اینصورت نماینده می باید یک نسخه از نرم افزار سازمان یار را با تخفیف و تسهیالت ویژه ای که تسهیل گستر برای
نمایندگان خود در نظر می گیرد خریداری نماید.
.3.2 مزایای نمایندگی
جزئیات مزایای هر سطح نمایندگی در جدول زیر تعریف شده است:
جدول مزایای سطح نمایندگی
مبتدی رسمی
سطح نمایندگی
یادگیری آمادگی نقره ای طالیی
به رسمیت شناختن ) شناسایی (
نمایندگی ”
“طالیی
نمای ندگی سطح
“نقره ای"
نمایندگی سطح
“آمادگی"
قابل مشاهده بودن در com.tashilgostar به عنوان نماینده در سطوح: نه
حق استفاده از عالمت تجاری ”تسهیل گستر“ و آرم نمایندگی بلی بلی بلی بلی
مزایای آموزش
دوره های آموزشی بلی بلی بلی بلی
کمک گرفتن از مربیان فروش و وبینارها بلی بلی بلی بلی
دسترسی به منابع دانش مورد نیاز نماینده ها بلی بلی بلی بلی
مزایای فروش و استقرار
کمیسیون نرم افزار سازمان یار و سایر محصوالت و خدمات ”تسهیل گستر“ 10% 10% 15% 20%
%100 %100 %100 %100
درآمد نماینده از ارایه خدمات استقرار و خدمات مکمل در صورتی که فروش و خدمات
تماما توسط خود نماینده انجام شود
دسترسی به پشتیبان نمایندگی و داشبورد نماینده بلی بلی بلی بلی
مزایای بازاریابی
دسترسی به مطالب بازاریابی بلی بلی بلی بلی
امکان حضور در رویداد های نرم افزار، نمایندگی، پشتیبانی و تبلیغات بلی بلی بلی بلی
.3.3 به رسمیت شناختن نمایندگی
”تسهیل گستر “ نمایندگان رسمی را در لیست نمایندگان خود در سایت com.tashilgostar معرفی می کند.
”تسهیل گستر “ به صورت غیر انحصاری به "نماینده"، حق استفاده و تکثیر آرم نمایندگی در سطح نمایندگی مربوطه و نام حقوقی
”تسهیل گستر“ را در محدوده این قرارداد اعطاء می کند.
هر یک از طرفین متعهد می شوند که به کلیه حقوق طرف دیگر در کلیه موارد ذکر شده در پاراگراف قبلی احترام بگذارند و به ویژه
هر یک از طرفین از ایجاد هرگونه شبهه و یا هرگونه سردرگمی و پیچیدگی بین شرکت های مربوطه و مشتریان در ذهن عموم
خودداری کند.
.3.4 مزایای آموزش
"نماینده" در طول مدت زمان این قرارداد به پایگاه و منابع دانش ”تسهیل گستر“ ویژه نمایند گی دسترسی دارد.
پایگاه دانش ”تسهیل گستر“ یک پلتفرم الکترونیکی آنالین شامل مجموعه ای از اسناد تجاری، بازاریابی و کاربردی برای کمک به
"نماینده" در کسب مهارت و استفاده از دانش ”تسهیل گستر“، رشد تجارت "نماینده"، جذب مشتری بیشتر و ایجاد آگاهی از برند
”تسهیل گستر “ است.
نماینده در صورت نیاز به خدمات پشتیبانی و آموزشی مازاد، در صورت نبود امکان خرید آنالین دوره مورد نظر، می تواند با
پرداخت هزینه اضافی بر اساس تعرفه خدمات موردی عمومی از خدمات آموزشی و پشتیبانی " تسهیل گستر "، استفاده کند.
تسهیل گستر از برنامه های آموزشی مشترک با نمایندگان، بشرط توافق کتبی بر طرح اولیه، استقبال می کند. همچنین نماینده
متعهد می شود که برنامه آموزشی و مواد آموزشی تسهیل گستر را در مسیر توسعه بازار و در محدوده این قرارداد با ذکر نام
تسهیل گستر تکثیر و استفاده نماید.
.3.5 حق الزحمه "نماینده"
محصوالت و خدمات ”تسهیل گستر“ که توسط نماینده فروخته شده است:
برای محصوالت و خدمات ” تسهیل گستر“ که توسط مشتریان "نماینده" خریداری شده است و تا زمانی که "نماینده" با ”تسهیل
گستر“ رابطه نمایندگی دارد، "نماینده" مطابق با جدول مزایای نمایندگی مندرج در بند 3.2 این قرارداد و سطح نمایندگی آنها
کارمزد دریافت می کند.
"نماینده" یکبار در ماه، حق الزحمه مربوط به ماه قبل را دریافت می کند. در این رابطه "نماینده" در پایان هر ماه بر اساس ارسال
فاکتور رسمی، درخواست پرداخت حق الزحمه کرده و ” تسهیل گستر “ خود را ملزم می داند ظرف مدت حداکثر 15 روز پس از
دریافت درخواست، حق الزحمه "نماینده" را پرداخت کند.
حق الزحمه "نماینده" از محل مبالغ وصول شده نقدی ”تسهیل گستر“ از قرارداد های منعقده فی مابین ”تسهیل گستر“ و مشتریان
جذب شده توسط "نماینده" در راستای اجرای این قرارداد پرداخت می شود.
مبالغ مربوط به مالیات بر ارزش افزوده قرارداد ها، شامل محاسبات پرداخت حق الزحمه "نماینده" نمی باشد .خدماتی مانند سرور
مرتبط با سفارشات مشتریان جذب شده توسط "نماینده" که جزو محصوالت و خدمات قابل ارائه توسط "تسهیل گستر" نبوده و
مستلزم خرید محصول/خدمت از یک شرکت دیگر از جمله شرکت اودوو و یا سایر تامین کنندگان ماژول یا خدمات مرتبط با
اودوو و یا مستلزم انجام تبلیغات در رسانه های خارج از مالکیت "تسهیل گستر" باشد، هزینه های خرید محصول یا خدمت از
مبلغ فروش کل محصول/خدمت به مشتری کسر شده و مانده مبلغ بر اساس جدول 3.2 این قرارداد مبنای محاسبه حق الزحمه
"نماینده" خواهد شد.
نماینده می تواند با مشتری وارد قرارداد خدمات استقرار مستقیم شود، زمانی مشتری خدمات استقرار را بطور مستقیم از نماینده
خرید می کند، صد در صد حق الزحمه استقرار متعلق به نماینده است، مگر آنکه نماینده در رابطه با استقرار به هر دلیل وارد
قرارداد مستقیم با مشتری نشود و مشتری خدمات استقرار را بطور مستقیم از تسهیل گستر خرید کند، در چنین روش فروشی ،
واریز های مشتری به حساب های تسهیل گستر انجام می شود و با توجه به هزینه های قانونی و اجرایی معامله مستقیم مشتری
با تسهیل گستر و مسئولیت های آن، 40 درصد قرارداد استقرار برای انجام خدمات استقرار توسط نماینده، به نماینده پرداخت
خواهد شد.
مبلغ سهم " نماینده" به حساب ]شماره حساب[، ] شماره کارت/ترجیحا ملت[، ] شماره شبا[، ]نام بانک[، ] به نام[ یا شماره حساب
دیگری که در آینده ممکن است از طرف " نماینده " اعال م شود پرداخت خواهد شد.
استقرار نرم افزار سازمان یار / بازاریابی دیجیتال:
"نماینده" تأیی د و موافقت می کند در رابطه با مشتری جذب شده، تمام فازهای استقرار مربوط به سازمان یار فروخته شده را
مدیریت و اجرا نماید. در غیر اینصورت به نماینده صرفا کمسیونی معادل همکار فروش تعلق خواهد گرفت. همچنین در مواردی
که ”تسهیل گستر“ استقرار نرم افزار سازمان یار و یا بازاریابی دیجیتال را به "نماینده" تفویض می کند. در این شرایط "نماینده" به
عنوان اصلی ترین رابط مشتری بوده و مسئولیت موارد مربوط به پشتیبانی، تامین، تجهیز و ارائه خدمات با کیفیت و تبدیل
مشتری به تجربه مشتری موفق را عهده دار خواهد بود و در این خصوص تعهد "تسهیل گستر" محدود به پشتیبانی فنی محصول
فروخته شده به مشتری است.
"نماینده" موظف است نرم افزار سازمان یار را بر اساس متدولوژی استقرار، ضوابط و استاندارد های ”تسهیل گستر“ تا به نتیجه
رساندن قرارداد، به بهترین نحو ممکن استقرار دهد. نماینده میتواند استقرار نرم افزار سازمان یار را در محل مورد نظر مشتری طی
قرارداد جداگانه مابین "نماینده" و مشتری به سرانجام برساند. در مورادی که خدمات استقرار مشتری جذب شده توسط نماینده
به طور کامل توسط خود نماینده ارائه می شود %100 مبلغ قرارداد مورد اشاره به عنوان کارمزد استقرار و راه اندازی به "نماینده"
پرداخت می شود. در این حالت، تکالیف قانونی بیمه و مالیات ازجمله مالیات بر ارزش افزوده بخش استقرار بر عهده نماینده
است.نماینده می تواند هر نوع خدمات استقرار و آموزش اضافه بر آنچه در قرارداد قید شده است را با هماهنگی با تسهیل گستر
در قالب قرارداد استقرار یا خارج از این قرارداد به مشتری ارایه دهد. اقدامات مربوط به بازاریابی دیجیتال در بستر وب سایت
مشتری نیز می تواند از طریق عقد قرارداد جداگانه مابین "نماینده" و مشتری یا در قالب قرارداد استقرار با مشتری انجام شود.
در این مورد نیز وقتی نماینده شخصا بطور مستقیم خدمات بازاریابی دیجیتال یا هر خدمت دیگر را به مشتری ارائه می دهد،
100% مبلغ قرارداد مورد اشاره به عنوان کارمزد بازاریابی دیجیتال به "نماینده" پرداخت می شود.
درصد پورسانت نماینده از فروش برخی خدمات دریافت شده از تامین کننده ثالث مانند سرور، براساس توافقات جداگانه ای که
انجام می شود جزو کانال های درآمدی نماینده محسوب شده و بر اساس تعرفه ای که در وب سایت تسهیل گستر اعالم می
شود. محاسبه و بر اساس فاکتور ارسال شده توسط نماینده به تسهیل گستر و یا به تامین کننده ثالث، محاسبه و پرداخت خواهد
شد.
نماینده می تواند بسته های موفقیت را برای ارایه بهتر خدمات به مشتری از تسهیل گستر خرید نماید. این بسته ها برای
راهنمایی بهتر مشتری توسط نماینده طراحی شده است و خرید آنها مشمول دریافت کمسیون نمی شود. تعرفه بسته های
موفقیت براساس تعرفه مصوب در وب سایت تسهیل گستر محاسبه و عرضه می شود.
در صورت نیاز به خدمات مشاوره و راهبری مشاوران تسهیل گستر در اجرای پروژه های استقرار نرم افزار سازمان یار و بازاریابی
دیجیتال، "نماینده" می تواند با پرداخت هزینه، خدمات اضافی مورد نیاز را از ”تسهیل گستر“ و بر اساس تعرفه عمومی خدمات
تسهیل گستر خریداری کند.
درصورت طراحی و تهیه و بومی سازی هر ماژول چه بر اساس ایده خود نماینده و یا معطوف به خروجی فعالی ت های نماینده از
پروژه های استقرار به شرطی که نافی حقوق اسپانسر )مشتری( نباشد، و تداخلی با منافع مشتری نداشته باشد می تواند در
بستری که به این منظور محیا می شود به فروش برسد. تقسیم منافع تسهیل گستر و نماینده از فروش ماژول ها بر بستر اپ
استور بر اساس تعرفه اعالمی در وب سایت تسهیل گستر خواهد بود.
نماینده موظف است در پایان هر پروژه فیلم مربوط به داستان موفقیت مشتری را بر اساس دستورالعمل تسهیل گستر تهیه و
برای بارگذاری در وب سایت تسهیل گستر به این شرکت ارایه دهد. این ویدیو ها با نام هر نماینده در وب سایت بارگذاری خواهد
شد. نماینده می تواند ویدیو های مذکور را با لینک تسهیل گستر در وب سایت خود نیز بارگذاری نماید. هر ویدیو موفقیت به
منزله امتیازی است که در ارزیابی های فصلی نمایندگان برای ارتقا به سطح باالتر در نظر گرفته خواهد شد.
.4 هزینه دریافت نمایندگی:
نمایندگی های رسمی ) آمادگی، نقره ای و طالیی( می توانند در ازای پرداخت هزینه، زیر ساخت کسب و کار الکترونیکی را در
بستر سازمان یار برای مدیریت فعالیت های خود براساس موضوع این قرارداد دریافت کنند. در این حالت، باتوجه به مدل های
مرسوم در نمایندگی ها، نماینده قبول میکند که وب سایتی که در بستر سازمان یار فعال است را براساس قالب چهارچوب دستور
العمل تسهیل گستر طراحی و اداره نماید و همواره یک کاربر ادمین در اختیار تسهیل گستر قرارگیرد.
"نماینده" موافقت می کند بابت زی ر ساخت های آموزشی و تبلیغاتی و حمایتی که در وب سایت تسهیل گستر تشریح شده است
و همینطور حق برند، سالیانه هزینه ای را برای دریافت نمایندگی به "تسهیل گستر" برابر با تعرفه ای که در صورتحساب مجزا
توسط اداره مالی تهیه و در اختیار نماینده قرار می گیرد، پرداخت کند. هزینه دریافت نمایندگی در زمان عقد یا تمدید قرارداد
نمایندگی اعالم خواهد شد. "نماینده" تصدیق می کند که هزینه دریافت نمایندگی فوق الذکر قابل استرداد نیست.
مبلغ فوق در سال های بعد به نسبت افزایش صورت گرفته در میزان حقوق و مزایای قانون کار جمهوری اسالمی ایران افزایش
خواهد یافت.
حساب کاربری ویژه ای برای دسترسی به اطالعات و سرنخ ها و فرصت های نماینده در اختیار ایشان قرار داده می شود. از اینرو
نماینده با استفاده از این حساب کاربری به اطالعات زیرساختی و آموزشی و مشاوره دسترسی خواهد داشت. نماینده متعهد می
شود از این زیرساخت برای مدیریت فعالیت های نمایندگی بهره برداری نماید.
.5 فسخ قرارداد
درصورت عدم انجام تعهدات مندرج در این قرارداد توسط "نماینده"، چنانکه مورد نقض شده ظرف مدت زمان 30 روز تقویمی از
زمان اعالم کتبی اصالح نشده باشد، این قرارداد می تواند بالفاصله توسط " تسهیل گستر " فسخ گردد.
بند 6 این قرارداد "بدهی و جبران خسارت" و بند 14 این قرارداد "قانون حاکم و صالحیت" در شرایط فسخ و یا انقضای این
قرارداد معتبر بوده و قابل اجرا می باشند.
.5.1 اقدامات پس از فسخ قرارداد
از تاریخ انقضا یا فسخ این قرارداد:
• "نماینده" حق استفاده از مواد و امکانات، نام تجاری، عالئم تجاری و آرم ”تسهیل گستر“، را ندارد یا ادعای وجود هرگونه
مشارکت یا رابطه با ”تسهیل گستر“ را نباید داشته باشد.
• "نماینده" باید تعهدات مربوط به دوره قبل از تاریخ فسخ قرارداد را بطور کامل انجام دهد.
• "نماینده" مجاز نیست از محصوالت و خدمات ”تسهیل گستر“ برای توسعه، آزمایش یا تولید استفاده کند.
.6 بدهی و جبران خسارت
مسئولیت ”تسهیل گستر “ در قبال هرگونه ادعا، ضرر و زیان، خسارت یا هزینه های ناشی از آن و هر علتی که بموجب این قرارداد
بوجود آید به خسارات مستقیم اثبات شده محدود خواهد شد. اما این امر به هیچ وجه برای کل اتفاقات آسیب رسان یا مجموعه
ای از حوادث مرتبط با خسارات وارده بیش از مبلغ پرداختی توسط "نماینده" در طی شش ماه قبل از تاریخ اتفاق، مورد قبول
نخواهد بود.
”تسهیل گستر “ به هیچ وجه مسئولیتی در قبال خسارات غیرمستقیم یا متعاقب آن مانند: اشخاص ثالث یا مطالبات )ادعایی(
مشتری، از دست دادن درآمد، سود، پس انداز، ورشکست شدن تجارت یا ضررهای مالی دیگر، هزینه های توقف یا تأخیر، داده
های از بین رفته ناشی از آن یا مرتبط با عملکرد یا خارج از تعهدات خود تحت این قرارداد ندارد.
همچنین "نماینده" تصدیق می کند که هیچ انتظاری غیر از درآمد حاصل از فروش محصول و خدمات تسهیل گستر از این قرارداد
ندارد و هیچ تضمینی را در رابطه با هرگونه سرمایه گذاری انجام شده یا مقدار سود پیش بینی شده در اجرای این قرارداد دریافت
نکرده است که با دریافت نمایندگی ”تسهیل گستر“ جبران خواهد شد.
.7 تصویر عالمت تجاری
عالمت تجاری ”تسهیل گستر“ و "سازمان یار" و "اودوو" به عنوان همکار "تسهیل گستر" شامل: کلمه عالمت تجاری ، نمایش های
بصری و آرم آن ها صرفًا در انحصار ”تسهیل گستر“ و اودوو است.
”تسهیل گستر “ به "نماینده" اجازه می دهد تا از عالمت تجاری ”تسهیل گستر“ برای تبلیغ محصوالت و خدمات خود فقط برای
مدت زمان این قرارداد استفاده کند، به شرطی که:
• سرویس ارایه شده توسط "نماینده" با منافع ”تسهیل گستر“ و اودوو مغایرت نداشته باشد.
• "نماینده" از کلمه و جمله مربوط به نام ”تسهیل گستر“ و اودوو و دیگر مارک های تجاری متعلق به "تسهیل گستر" و
اودوو در نام شرکت خود، نام محصوالت و نام دامنه خود استفاده نکرده و هیچ عالمت تجاری را که شامل آن باشد نیز
ثبت نکند.
هر دو طرف از آسیب رساندن به نام تجاری و شهرت طرف مقابل، به هر طری