الزام به تنظیم سند رسمی


سلام. سوالم طولانی است. لطف می کنید اگر مطالعه بفرمایید، هرچند به تمام سوالاتم پاسخ ندهید:
شخصی با وکالتنامه رسمی به دیگری وکالت داده از جمله در انتقال زمینی به خود و هرکس با هر ترتیب و شرطی و حضور در دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند و اخذ ثمن با اختیار تام و مطلق با حق توکیل غیر. و در عقد خارح لازم حق عزل وکیل ساقط شده. سند مالکیت موکل در بردارنده مالکیت اوست به این نحو: تمامی دو سهم از نه سهم سه دانگ مشاع از شش دانگ یک قطعه زمین به استثنای ثمینه اعیانی به پلاک ثبتی300 فرعی از 1 اصلی.
با چنین وکالتی، در خصوص فروش 187 متر از این زمین برگه ای با نام بیعنامه در دفتر املاک میان شخص وکیل و خریدار تنظیم و امضا شد با این مضمون که بهاء تسلیم فروشنده(وکیل) گردید. و طرفین متعهدند از این تاریخ تا... جهت تنظیم سند و انجام معامله حاضر شوند (که جای تاریخ خالی است.) در قسمت شروط نوشته شده: زمین به رویت خریدار رسید و صیغه شرعی بیع حاری شده و طرفین کافه خیارات را اسقاط کرده اند. زمین مذکور مشاع می باشد. و قرار شد که وکالتا به نام خریدار گردد. و مساحت زمین 187 متر می باشد.
وکیل(فروشنده) ضمن وکالتنامه رسمی و مستندا به وکالتنامه تنظیمی سابق با مالک، وکالت در کلیه اختیاراتی که به موجب وکالتنامه مذکور از طرف موکل خود نسبت به 187 سهم مشاع از 50000 سهم(50000 سهم برابر است با دو نهم از 3 دانگ از 6 دانگ قطعه زمین پلاک شماره 300 فرعی از 1 اصلی) دارا بود عینا به شخص اخیر(خریدار) تفویض می کند که مشارالیه می تواند بنا به مقتضای سند وکالتنامه اقدامات قانونی نماید و این وکالتنامه تابع وکالت نامه فوق می باشد.
****
با این اطلاعات چند سوال برای خریدار که از سال 79 یک قولنامه یا بیعنامه عادی و یک وکالتنامه رسمی در دست دارد پیش آمده:
1. چه دعوایی با چه عنوان خواسته ای باید مطرح کند برای تنظیم سند رسمی قطعه زمین و قبض آن؟
2. چه کسی را خوانده دعوا قرار دهد؟ وکیل در فروش را و یا مالک اصلی را؟ آیا باید به وضعیت مالی آنها در حال حاضر و عدم افلاس آنها نیز توجه کند؟
3. می تواند مالی از خوانده توقیف کند تا اطمینانش به نتیجه بخش بودن دعوا بالا رود؟
4. طبق شواهد قطعات زمین های فروخته شده از پلاک ثبتی مذکور (از جمله 187 متر مورد سوال) بارها توسط وکیل در فروش، به اشخاص مختلف فروخته شده! و بعید نیست در حال حاضر هم این شخص در حبس باشد. این مورد چه اقدامی را می طلبد؟ چه جزایی و چه حقوقی؟ البته او ادعا می کند سابقا اعلام کرده ام برای ثبت قطعات و خریداران خود حاضر نشده اند برای ترتیبات ثبتی.
5.هزینه دادرسی و میزان تقویم خواسته را چگونه درنظر بگیریم؟
6.حق الوکاله وکیل چه تعرفه ای دارد؟
7.با داشتن وکالتنامه رسمی، خریدار نمی تواند بدون اقدام در دادگاه، سند را ثبت رسمی کند؟
8. اگر بخواهیم معادل قیمت روز زمین را دریافت کنیم باید چه خواسته ای را عنوان کنیم؟
سپاسگزارم.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
1 پاسخ
2,372 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۵۱:۴۷