ديه


سلام خسته نباشيد .
در تاريخ 21/08/1393 بنده به همراه مادرم در شهرک مشغول قدم زدن بودم که به ناگاه مورد فحش و توهين يکی از همسايگان قرار گرفتم ( به علت مشکلی که از قبل اين همسايه با من داشت ) و بنده در ابتدا به ايشون تذکر دادم ولی ايشون من رو تهديد که کتک زدن کرد و برای شايد 3 ثانيه يقه هم رو گرفتيم که با مداخله دوستان طرف و نگهبان شهرک از هم جدا شديم .
سپس ايشون با حالت تهاجمی به سمت ماشين خودش رفت که چيزی از ماشين برای کتک زدن بنده بياره که با ممانعت مادر من مواجه شد و ضربه کوچکی به بازوی مادر من زد که اين ضربه باعث شد پای مادرم محکم به ماشين برخورد کند . دعوا با دادن چند فحش از طرف اين آقا و من تمام شد .
3 روز بعد نامه اي از کلانتری به من رسيد که ايشون از من شکايت کردند ، وقتی به کلانتری رفتم ايشون رو ديدم که پای چپش کبود و متورم بود و در شکايت عنوان کرده اند که من شروع به فحش دادن کردم و من ايشون رو با لگد زخمی کردم و 4 شاهد هم از دوستانش که همراهش بودن شهادت دادند .
من هم با ديدن اين صحنه ، اقدام به شکايت از ايشون کردم و مادر خود را به پزشک قانونی بردم و پزشک قانونی تاييد کرد که کبودی دست راست و پای چپ در 3-4 روز گذشته به علت برخورد جسم خارجی است .
بنده همچنين نگهبان شهرک و همسر ايشون رو بردم به عنوان شاهد ، و نگهبان اظهار داشت که شروع کننده دعوا اون آقا بوده و هيچ گونه برخورد فيزيکی بين بنده و اون آقا رخ نداده .
افسر پرونده از کلانتری برای تحقيق محل آمد و گزارش ايشون هم به اين صورت بود که : شروع کننده دعوا و فحش دادن اون آقا بوده .
چند روز ديگه دادگاه شکل ميگيره و چون اينجا من غريب هستم ( من تهرانی هستم و در مازندران دعوا شده ) ميترسم قاضی طرف اون آقا رو بگيره ، به نظر شما احتمال برنده شدن کدام طرف وجود داره ؟
با توجه به اينکه اون آقا شروع کننده بود و فحش داده و بدن مادر من هم کبود شده و نگهبان شهرک هم شاهدت داده درگيری فيزيکی نبوده ، من رو محکوم به پرداخت ديه ميکنن ؟
ديه کبودی و باد کردن ساق پا چقدر هست ؟
من از لحاظ مالي در وضعيت خوبي قرار ندارم .
ممنون ميشم جواب بديد .

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
1 پاسخ
3,055 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ۰۷:۵۴:۰۲