لزوم تامین دلیل تخلیه مورد اجاره در تعلق وجه التزام تاخیر در بازپس دادن وجه رهن


یک واحد آپارتمان دارای سند بنام الف را جهت دایر کردن آرایشگاه زنانه اجاره کردم.
الف موقع عقد قرارداد حضور نداشت و بعد از دو روز فردی بنام ب بعنوان رابط مدعی شد قرارداد به امضای الف رسیده است و بنگاه نیز این امر را تایید نمود.
بعلت عدم سودهی، کار را تعطیل کردم و هفت ماه قبل از انقضای مدت اجاره واحد را تخلیه نمودم و در طول این مدت با ب جهت فسخ قرارداد در تماس بودم که بی نتیجه بود و حتی بعد از پایان مدت اجاره ب عنوان نمود که الف فعلا قادر به بازپس دادن وجه رهن نیست.
با توجه به وجود وجه التزام تاخیر در بازپس دادن وجه رهن در قرارداد، بعد از ده روز از پایان مدت اجاره به طرفیت الف دادخواستی مبنی بر مطالبه اصل وجه قرض الحسنه و وجه التزام مذکور به دادگاه عمومی دادم.
حال سوال بنده این است که با توجه به اینکه در طول یکسال گذشته اصلا الف را ندیده ام و کلیه امور از طریق ب پیگیری شده است (ظاهرا الف اسما مالک بوده و هیچگونه ادعایی هم نسبت به ملک نداشته):
1. آیا برای اثبات تخلیه بودن مورد اجاره و دریافت وجه التزام باید حتما کلید را به شورای حل اختلاف داده و تامین دلیل کنم؟ و یا صرف ارایه دادخواست فوق کفایت میکند و عدم بازپس دادن وجه رهن در تاریخ مندرج در قرارداد موجب تعلق وحه التزام تاخیر خواهد شد؟
2. در صورت نیاز به ارایه کلید به شورا با توجه به اینکه تاکنون مستقیما با الف تماسی نداشته ام آیا خودداری مالک (الف) از دریافت کلید نیز توسط شورا تحقیق خواهد شد؟ عدم تماس من با الف مانع تامین دلیل نمیشود؟
با سپاس

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: دستور تخلیه
2 پاسخ
3,354 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۶/۰۱ ۰۹:۰۳