قرارداد مشارکت ساخت ساختمان بین دوازده (12) مالکین و یک (1) سازنده



قرارداد مشارکت ساخت ساختمان بین دوازده (12) مالکین و یک (1) سازنده در دفتر خانه ای امضاء شد. و برای کارهای امور ساخت از هر شش دنگ یک واحد، یک دنگ به اسم سازنده ثبت شد.
سازنده بعد از مدتی تاخیر ساخت، واحدها را تحویل مالکین داده است. اما سازنده کاملا بدونه اطلاع به مالکین، خیلی از تعهدات قرارداد را در نوع مصالح و طریقه ساخت واحد انجام نداده و در ساخت ساختمان طبق نقشه شهرداری عمل نکرده است. (پاسیو 40 مترمربع کا ملا پوشانده شده است).

حالا سازنده به مالکین میگوید، پول اضافه متراژ و خلافی را به من پرداخت کنید تا بقیه امور کارها مربوط به سند را انجام دهم.
همه مالکین میگویند، اول سازنده باید حساب کل از خسارتها و تعهدات انجام نشده را حساب کند بعد ما یک دنگ دیگر را برای کارهای امور تقسیم نامه و تفکیکی و در پایان صدور سندبه اسم سازنده ثبت می کنیم.

الان سازنده با توجه به یک دونگ اول از هر 12 واحد که به اسم او شده، از اداره ثبت برای هر واحد تقاضای افراز کرده و اداره ثبت بایک نامه ملک مشاع را غیر افراز اعلام کرده است. و حالا سازنده می خواهد تقاضای فروش سهم خود که اینجا غیر افراز است را انجام دهد که کل ساختمان فروخته شود.

سوالهای اینجانب لطفا از شما؛
1) با توجه به ساخت ساختمان از حالت قدیم و قرارداد مشارکت ساخت، چرا اداره ثبت نامه غیر افراز برای هر واحد داده است؟
2) ایا سازنده رای فروش ساختمان را در دادگاه می اورد و ساختمان به فروش میرود؟
3) اگر دادگاه رای به فروش ساختمان داد و با توجه به اینکه سازنده از کل ساختمان از هر 12 واحد فقط یک دنگ و کلا 12 دنگ از کل ساختمان به نامه او ثبت شده است، ایا سهم او طبق قرارداد (60% به 40% سهم مالکین و سهم سازنده) اینجا در نظر گرفته می شود؟ با توجه به اینکه سهم 40% سازنده فقط قرارداد ساخت تعریف شده و هنوز از اداره ثبت تقسیم نامه یا تفکیکی واحدها انجام نشده است.

با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
حوزه قضایی: تهران
1 پاسخ
2,872 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۱/۰۱ ۱۸:۵۳