دانستنی های یک مهاجرت موفق
تفاوت آزمون تافل IBT با تافل CBT

آزمون تافل (TOEFLچیست؟

آزمون تافل (TOEFLیکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 میلادی برگزار شد.

هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در جهان است و مدرک آزمون تافل تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل در سه نسخه متفاوت ارائه می شود که عبارتند از:

آزمون تافل اینترنتی یا تافل IBT: آزمون تافل IBT به صورت آنلاین و در محل های برگزاری که از سوی ETS تعیین شده، برگزار می ‌شود.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition): نسخه دیگری از تافل آنلاین (IBT) است، اما این آزمون در خانه و تحت نظارت یک ناظر برگزار می ‌شود. این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و به دلیل عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تضمین قبولی در آزمون تافل بهترین کارشناسان را به شما معرفی می کند.

برای آشنایی با نحوه ثبت نام آزمون تافل IBT هوم ادیشن کلیک کن.

آزمون تافل تضمینی

آزمون تافل کاغذی یا کتبی یا تافل PBT: آزمون تافل PBT در محل های برگزاری آزمون به صورت کتبی و کاغذی انجام می ‌شود. بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت اینترنتی (IBT) برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود. آزمون تافل کاغذی تنها زمانی برگزار می شود که امکان برگزاری آزمون تافل اینترنتی وجود نداشته باشد.

آزمون تافل

ساختار آزمون تافل IBT

آزمون تافل IBT مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی از جمله آزمون CPE، آزمون CAE، آزمون FCE، آزمون BEC و غیره شامل 4 بخش درک مطلب، شنیداری، گفتاری و نوشتاری است که چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی را که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است را ارزیابی می کند و مدت زمان انجام این آزمون سه ساعت و نیم تا چهار است.

نکته: همچنین امکان اعتراض به نمره تافل IBT نیز وجود دارد و داوطلبان می توانند به نمره دو بخش گفتاری و نوشتاری تافل اعتراض کنند.

برای تضمین قبولی در آزمون تافل و نحوه ثبت نام در آزمون تافل آنلاین با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

اپلای تحصیلی و پذیرش دانشگاهی
شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن

همان طور که گفته شد آزمون تافل IBT هوم ادیشن (Home Edition)، همان آزمون تافل IBT است با این تفاوت که برای شرکت در این آزمون به جای مراجعه حضوری به مراکز برگزاری آزمون، داوطلبان می توانند آزمون تافل را به صورت آنلاین در منزل انجام دهند، از این رو ساختار آزمون تافل IBT هوم ادیشن همانند ساختار آزمون تافل IBT است و محتوا، قالب و نوع سوالات آن با آزمون تافل IBT یکسان است، بنابراین مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است.

برای آشنایی با قوانین شرکت در آزمون تافل IBT هوم ادیشن با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان  ویزا تماس بگیر.

آزمون تافل

ساختار آزمون تافل PBT

آزمون تافل PBT همانند تافل IBT شامل چهار بخش است، که عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): بخش درک مطلب آزمون تافل تافل پی بی تی، شامل پنج متن در زمینه ‌های علمی و آکادمیک است و داوطلبان برای هر متن باید به 10 سوال پاسخ دهند. داوطلبان در این بخش باید به 50 سوال در مدت 55 دقیقه پاسخ دهند.

2- بخش ساختاری (Structure): بخش ساختاری آزمون تافل PBT (تافل کاغذی) شامل دو دسته سوال در زمینه گرامر و ساختار متن می باشد. این بخش دارای 40 سوال است و داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سوالات پاسخ بدهند.

3- بخش شنیداری (Listening): بخش شنیداری آزمون تافل کاغذی (PBT) شامل 50 سوال است که داوطلبان باید در مدت 35 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

4- بخش نوشتاری (Writting): بخش نوشتاری آزمون تافل پی بی تی، نمره ای بین 0 تا 6 دارد و امتیاز آن در کل آزمون محاسبه نمی شود

همچنین یکی از تفاوت های آزمون تافل IBT با تافل PBT این است که آزمون تافل پی بی تی به جای بخش گفتاری که در تافل آی بی تی وجود دارد، یک بخش ساختاری دارد که سوالات آن در خصوص گرامر و Structure است.

اگر نمی دونی نحوه خرید ووچر تافل چطور انجام میشه، می تونی از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا کمک بگیری.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل CBT چیست؟

آزمون تافل CBT یکی از نسخه های قدیمی آزمون تافل است که از سال 1998 تا 2006 توسط موسسه ETS برگزار می شد.

آزمون تافل CBT مانند آزمون تافل IBT یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است. سوالات تافل سی بی تی به صورت تطبیقی است، یعنی در صورت اشتباه بودن جواب، سوال بعدی آسانتر و با امتیاز کمتر خواهد بود.

در سال 2006 برگزاری آزمون تافل CBT به طور کامل متوقف شد و تافل IBT (تافل آنلاین) جایگزین این آزمون شد.

آزمون تافل CBT همانند تافل آی بی تی و تافل پی بی تی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا-

بخش های آزمون تافل CBT عبارتند از:

1- بخش درک مطلب (Reading): در بخش درک مطلب متنی در صفحه نمایش به داوطلب نشان داده می شود که داوطلب باید آن را با دقت مطالعه کند و سپس به سوالاتی که مطرح می شود پاسخ بدهد.

2- بخش شنیداری (Listening)بخش شنیداری شامل دو قسمت است. در این بخش فایل های صوتی برای داوطلبان پخش می شود و داوطلبان براساس آنچه شنیده اند باید به سوالات پاسخ دهند. همچنین علاوه بر فایل های صوتی، تصویری هم نمایش داده می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

3- بخش نوشتاری (Writting)در بخش نوشتاری تافل CBT داوطلبان باید در خصوص موضوع مورد نظر در مدت زمان 30 دقیقه یک انشا بنویسند. همچنین نمره بخش نوشتاری آزمون تافل CBT همانند تافل کاغذی به صورت مجزا محاسبه می شود.

4- بخش ساختاری (Structure): سوالات بخش ساختار تافل سی بی تی همانند سوالات تافل کاغذی است و در این بخش داوطلبان به 40 سوال در مدت زمان 20 دقیقه پاسخ می دهند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین خدمات برای تضمین قبولی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت را ارائه می دهند و با دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می تونی با اطمینان و آرامش بیشتری در آزمون زبان شرکت کنی.

 

تفاوت آزمون تافل IBT با تافل CBT چیست؟

اولین و مهمترین تفاوت تافل IBT با تافل CBT عدم برگزاری آزمون تافل سی بی تی است؛ همان طور که گفته شد از سال 2006 آزمون تافل CBT برگزار نمی شود و تافل آی بی تی که نسخه پیشرفته تر است، جایگزین این آزمون شد.

از دیگر تفاوت های تافل IBT و تافل CBT تفاوت در محتوا و ساختار است، هر چند که این آزمون ها هر دو به صورت کامپیوتری انجام می شوند، اما ساختار آنها با هم متفاوت است.

آزمون تافل IBT دارای چهار بخش درک مطلب، نوشتاری، شنیداری و گفتاری است، اما در تافل CBT همانند تافل کاغذی به جای بخش گفتاری یک بخش ساختاری (Structure) وجود دارد.

نحوه ی نمره دهی به آزمون تافل IBT و تافل CBT از دیگر تفاوت های این دو آزمون است. نمره آزمون تافل IBT از 0 تا 120 مشخص می شود و نمره تافل CBT حداکثر تا 300 محاسبه می شود.

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون BEC، آزمون PTE، آزمون ناتی (NAATI) و غیره که در ایران برگزار نمی شوند. آزمون تافل در برخی مراکز و موسسات در ایران برگزار می شود و این یکی از مهمترین مزایای شرکت آزمون تافل به سایر آزمون های زبان انگلیسی است و داوطلبان می توانند در ایران بدون صرف هزینه اضافی برای سفر به سایر کشورها برای شرکت در آزمون تافل به آسانی در این آزمون چندین بار در سال شرکت کنند.

برای اطلاع از مراکز برگزار کننده آزمون تافل در ایران کلیک کن.

شرکت مهاجرتی هوان ویزا

برای اینکه بتونی برای کسب نمره بالا با آمادگی بیشتری در آزمون تافل IBT شرکت کنی می تونی در آزمون تافل TPO شرکت کنی و مهارت زبان انگلیسی خودت رو ارزیابی کنی.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا از شرایط و هزینه شرکت در آزمون تافل TPO مطلع بشی.

نحوه ارسال گزارش نمره تافل به دانشگاه ها

مشـاوره رایگان امـور مهاجـرت

اگر سوالی درباره ووچر(Voucher) و خرید اکانت برای آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی داری، حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا، تماس بگیر تا مشاوره رایگان درباره این موضوع بگیری.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

پرداخت هزینه آزمون های زبان از طریق کارت‌ های اعتباری بین‌ المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ ها توسط بانک‌ های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌ توانند برای پرداخت هزینه‌ های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند. 

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا 

·       ثبت شرکت در خارج از کشور 

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی 

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل 

·       آزمون oet 

·       آزمون آیلتس 

·       آزمون پرومتریک 

·       آزمون  DHA 

·       آزمون GRE 

·       آزمون PTE 

·       آزمون دولینگو 

·       آزمون ناتی

تضمین قبولی در آزمون های زبان مهاجرت
آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

  آزمون های زبان