املاک


باسلام وخسته نباشید:
احتراما بنده یک ملک خریدم که قدری پیچیدگی پیدا کرده و به مشکل برخوردم, لذا از جنابعالی تقاضای راهنمایی دارم
شرح معامله:
شخصی بنام حسن سه دانگ از سه باب مغازه را با برادر خود بنام سعید شریک بوده است(مالکیت وسرقفلی باهم ،البته بدون سند ثبتی، بلکه با مبایعه نامه) . آقای حسن در سال 93 طی دو قولنامه یکی دستنویس با شاهد و دیگری مبایعه نامه در مشاور املاک ، سه دانگ سهم خود را به آقای سعید برادرش واگذار کرده، اما پولی رد وبدل نشده بلکه بجای بدهیهای خود به برادرش ، سهم خود را واگذار کرده ،البته در قولنامه ، ملک قیمت خورده و بعنوان معامله قطعی تنظیم شده است. و صحبتی از بدهی حسن نشده است. اما در قولنامه دستنویس ، سعید بعنوان خریدار ملک متعهد شده که بدهیهای حسن را تا سقف سهم ایشان از مغازه ها، به طلبکاران حسن پرداخت نماید.
نکته: تاریخ قولنامه دستی سال93 هست، تاریخ قولنامه بنگاهی سال92 هست ، اما تاریخ ثبت آن در سامانه مشاور املاک سال 94 هست.(دادگاه کدام تاریخ را ملاک میداند؟)
حسن سه فقره چک بمبلغ جمعا صدوپنجاه میلیون تومان به شخصی بنام مهدی بدهکار است که مهدی چکها را در سال 94 فرم زده و در سال 96 حکم قطعی توقیف ملک و مزایده آن را گرفته است.
متاسفانه همسر بنده بنام ندا در تاریخ اسفند 95 ، یک باب از سه مغازه را از حسن خریداری کرده است. و طبق قولنامه و اسناد بانکی، پول پرداخت کردیم و همه چیز کاملا مستند است.
نکته: چکها و پولهای پرداختی از حسابهای من بوده که شوهر ایشان هستم. این پرداخت مشکلی ندارد از لحاظ دادگاه؟
اکنون ما چگونه اقدام کنیم برای توقیف حکم آقای مهدی؟ شانس ما چند درصد است؟
نکته: دادگاه مبایعه نامه بنگاهی بین حسن وسعید را صوری اعلام کرده.
تصویر مبایعه نامه ها را خدمتتان ارسال نموده ام ، مبایعه نامه خانم ندا و سعید بصورت پشت و رو و مبایعه نامه حسن وسعید بصورت یکرو میباشد.



وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اعتراض به عملیات اجرایی
1 پاسخ
2,679 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۷/۰۱/۲۵ ۱۷:۵۲