تعهد 10 ساله


با سلام

بنده سال 89 بصورت پیمانی و رسته اداری(کارمندی) توسط آزمون ومصاحبه به استخدام آموزش و پرورش استان چ و ب درآمدم.در حال حاضر نیز نیروی غیر بومی یکی از مناطق محروم شهرستان لردگان می باشم و شهرستان محل تولد و اقامت بنده بروجن می باشد.در ابتدای استخدام کلیه استخدام شدگان را ملزم به سپردن تعهد محضری 5ساله مبنی بر عدم درخواست انتقال تحت هر شرایطی از منطقه خدمتی نمودند ولی چند ماه بعد اداره این منطقه طی نامه شماره 180/708 و باستناد نامه شماره 52906/708 اداره کل استان مستند به نامه شماره 134247/708 وزارتخانه مستند به نامه شماره 1709/200 معاون توسعه مدیریت رییس جمهور باز هم بنده و دیگر مستخدمین را ملزم به تمدید تعهد قبلی به مدت 10 سال نمودند.این در حالی است که متن فرم تعهدی که اداره بنده را ملزم به سپردن تعهد و تمدید آن نموده است بنده را نیروی بومی منطقه محسوب نموده است در حالی که بنده نیروی بومی استان می باشم و لذا حتی در صورت تمدید تهعد به مدت 10 سال امکان درخواست انتقال درون استانی را خواهم داشت و نمی توانم درخواستی مبنی بر انتقال خارج استان بدهم. در ضمن متن نامه 1709/200 بر اختیاری بودن استفاده از امتیاز بومی بودن دارد و بنده هیچ فرمی را مبنی بر استفاده از امتیاز بومی بودن تکمیل ننموده و اصلا از امتیازات مکتسبه خود در هنگام سازماندهی بی اطلاع بوده و هستم.

حال اگر شکایتی را به دیوان ارسال نمایم بنظر شما چگونه می توانم از سپردن تعهد امتناع نموده و دیوان رای به محکومیت و طرفیت کدام یک از ادارات مطروحه خواهد نمود.

در ضمن بنده نامه ای را به این اداره تحویل داده و در آن با بیان اینکه قانون عطف به ماسبق نمی شود از سپردن تعهد امتناع ورزیده ام که نامه بنده به اداره کل ارسال و جواب آن طی نامه 11301/708 ارسال گردیده که بنوعی اخراج در صورت عدم سپردن تعهد تلقی می گردد.

چون مجبور به تمدید تعهد می باشم چنانچه پس از تمدید تعهد جواب نامه دیوان به نفع بنده صادر گردد آیا تعهد سپرده شده ملغی می گردد؟

مورد دیگر اینکه استانداری و شهرداری و ... نیز آگهی های استخدامی داده اند که اولا در متن آگهی منطقه و یا شهر محل خدمت کاملا مشخص است و سپس به اخذ تعهد 10 ساله نیز در متن آگهی اشاره نموده اند، این در حالی است که آموزش و پرورش در آگهی استخدامی خود هیچ اشاره ای به اخذ تعهد 10 ساله ننموده و در ضمن در متن آگهی استان مورد نظر را بعنوان محل جغرافیایی خدمت عنوان نموده و لذا حتی اگر الزام به اخذ تعهد باشد باید در حوزه محل جغرافیایی که کل استان است باشد نه الزام به سپردن تعهد مبنی بر عدم در خواست انتقال در هر منطقه ای که اداره کل تعیین می نماید.
در ضمن توجیه اداره کل احتمالا این باشد که چون طبق تبصره 4 ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 که اشعار داشته تعیین محل خدمت و شغل مورد تصدی کارمندان پیمانی در پیمان نامه مشخص می گردد لذا تعهد 10 ساله استانی با تعهد 10 ساله منطقه ای فرقی ندارد زیرا اداره کل می تواند تا 10 سال بنده را در هر منطقه ای که می خواهد مجبور به کار نماید و بنده در آن نقشی ندارم در صورتی که نیروهای رسمی مستثنی بوده و بر اساس بند "و" ماده 50 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 15/10/89 انتقال کارمندان رسمی به شهرستان دیگر می بایست با موافقت کارمند صورت پذیرد.

حال اگر با توجه به مسایل گفته شده راه حلی که دیوان به نفع بنده رای صادر نماید بفرمایید

در ضمن بنده نیروی رسته اداری می باشم و مجبور به کار در تمامی روزهای سال همچون دیگر کارمندان هستم و مانند نیروهای رسته آموزشی تمام سال را در تعطیلات تابستان و زمستان و عید و امتحانات بسر نمی برم و بهمین دلیل بر عدم سپردن تعهد پافشاری می نمایم

در ضمن لطف بفرمایید چنانچه قانونی در مورد تبدیل مستخدمین پیمانی به رسمی وجود دارد بفرمایید.

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: -
0 پاسخ
2,247 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۲/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۳:۰۴