سوال در باب ماده 13 تملک آپارتمانها


با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. حقیر سوالی درباب ماده 13 قانون تملک آپارتمانها داشتم که با اجازه خدمت شما عرض میکنم.
بنابر این قانون اگر اکثر مالکان راضی به بازساری و تجدید بنای مجموعه باشند ، این کار صورت گرفته و در انتها همانگونه که در متن آمده:
(( س از اتمام عملیات بازسازی و تعیین سهم هریک از مالکان از بنا و هزینه‌های انجام شده، سهم‌مالک یا مالکان یاد شده را به اضافه اجوری که برای مسکن اجاری ایشان پرداخت شده‌ است از اموال آنها از جمله همان واحد استیفا کنند. ))
یعنی آنگونه که حقیر متوجه شده ام ابتدا سهم هر یک از مالکان ( با توجه بر اینکه احتمال میرود تعداد طبقات بیشتری نسبت به قبل ساخته شود) از کل بنا مشخص شده ، هزینه ساخت متناسب با آن استیفا میشود. اما آیا ممکن است همانگونه در مشارکت های ساخت به صاحبان زمین به عنوان مثال 40 درصد بنا اختصاص داده میشود ،در اینجا هم مثلا 40 درصد کل بنا بین کل مالکان تقسیم شده و مابقی صرفا بین خود مالکانی که سرمایه گذاری کردند تقسیم شود؟ یا اینکه همانطور که عرض کردم کل بنای ساختمان ، بین همه مالکان ( اعم از کسانی که در ابتدا سرمایه گذاری کردند و کسانی در انتها قرار است هزینه ساخت آنها از ملک کسر شود) تقسیم میشود؟ بسیار عذرخواهی میکنم که سوالم طولانی شد. بسیار از لطف و توجه شما سپاسگزارم.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
6 پاسخ
2,921 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۲۱:۴۷