رفع اثر بعد از مزایده و تحویل


"عباس" به استناد یک فقره چک از "عبدا..." طلبکار است که پس از صدور اجراییه و توقیف اموال (یک واحد مرغداری) مزایده انجام گردیده و با برنده شدن "عباس" در مزایده از طریق اجرای احکام مرغداری به ایشان تحویل و صورتجلسه میگردد(به علت عدم وجود سابقه ثبتی و فقدان سند رسمی).پس از شش ماه عباس مرغداری را به شخصی به نام اصغر (با مبایعه نامه عادی) میفروشد و در قرارداد عادی حتی ذکر میشود یک واحد مرغداری که در مزایده برنده شده است.
با وجود خاتمه عملیات اجرایی "عبدا..." دارنده اولیه مرغداری به اتفاق شخصی که خود را "عباس" معرفی میکند به اجرای احکام مراجعه و تقاضای رفع توقیف و تحویل مرغداری را "به جهت تراضی و وصول نقدی طلب" مینماید.
قاضی اجرا بدون درخواست کارت شناسایی از عباس به تقاضا ترتیب اثر داده و دستور رفع توقیف و تحویل مرغداری به عبدالله را مینماید.در حالیکه شخصی که خود را عباس معرفی مینماید اصلا عباس نبوده !
حال با این تفاسیر عبدا... ادعای مالکیت نموده و منابع طبیعی استان با تعارض در مالکیت "عبدا..." و "اصغر" که هر دو مدعی مالکیت هستند مواجه گشته.
اگر چه اشتباه و تخلف قاضی اجرای احکام به تایید خودش هم رسیده لیکن
1.آخرین دستور در پرونده اجرایی ناشی از عدم شناسایی عباس و در واقع جعل امضای وی بوده است و
2. پس از تحویل مال مورد مزایده عملا پرونده مختومه میگردد و رفع توقیف و بازگرداندن مال با خرید و فروش خارج از دادگاه به عمل می آید
لذا چه راهکاری را جهت بلااثر نمودن آخرین دستور در پرونده اجرایی (دستور مبنی رفع توقیف و تحویل به بدهکار پس از انجام مزایده و تحویل به طلبکار ! ) و احقاق حقوق اصغر پیشنهاد میفرمایید؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
1 پاسخ
2,950 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۲۵:۲۲