تنظیم قرارداد اجاره همزمان با قرارداد بیع


بسمه تعالی
با عرض سلام و تبریک عید ولادت امیر المومنین علی علیه السلام
بنده یک واحد آپارتمان را خریده ام. ابتدا در مشاور املاک مبایعه نامه نوشته شد که بخش اول پول هنگام نوشتن مبایعه نامه، بخشی هنگام تنظیم سند در دفترخانه و بخش آخر هنگام تحویل واحد پرداخت گردد.
پرداخت اول انجام شد.
پرداخت دوم هنگام تنظیم اسناد تفویض وکالت بلاعزل به بنده و اقرارنامه انجام گرفت. لازم به ذکر است با توجه به اینکه در این منطقه برخی از واحدها از جمله این واحد سند نداشت انتقال به صورت وکالت بلاعزل به همراه اقرار آن انجام گرفت.
پرداخت آخر هنوز انجام نگرفته است.
2 سوال:
1- هنگام تنظیم اسناد وکالت در دفترخانه، مشاور املاکمان یک قرارداد اجاره تنظیم کرد که بنده به عنوان موجر و فرزند فروشنده واحد (که هم اکنون ساکن واحد است) به عنوان مستاجر قید شد. همچنین قید گردیده که مبلغ معادل بخش آخر ثمن خرید واحد به بنده پرداخت شده که باید هنگام تخلیه و تحویل واحد توسط موجر به مستاجر پرداخت گردد. آیا با وجود قرارداد خرید که در آن به پرداخت بخش سوم هنگام تحویل واحد به بنده اشاره شده، نیازی به نوشتن قرارداد اجاره به صورت فوق می باشد؟ آیا این به معنی دو بار پرداخت بخش سوم ثمن خرید نمی باشد؟
2- با توجه به تنظیم سند تفویض وکالت بلاعزل و اقرارنامه به نام بنده، در صورت فوت اینجانب وضعیت به چه صورت خواهد بود؟ راهکار برای انتقال وکالت به وراث بنده چیست؟
با تشکر فراوان از شما

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
2 پاسخ
2,609 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۲۳:۱۰