ثبت سند ملک قولنامه ای


باسلام . قطعه زمینی یکسال قبل از انقلاب به صورت قولنامه ای توسط پدر من خریداری شده . قولنامه بصورت دستی و در خضور یک شاهد و ممهور به مهر شورای آن زمان هست . در قولنامه ذکر گردیده پس از پرداخت آخرین قسط خریدار و فروشنده در دفترخانه ای کار انتقال رسمی را انجام دهند . به دلیل مصادف شدن انقلاب و خروج مالک از کشور(به دلایل ترسی که ملاکین اوایل انقلاب داشتند) کار انتقال انجام نشد . از پرداخت اقساط سندی در دست نیست .
طی این سالها زمین به سه قیمت تقسیم شده و دو قسمت به صورت قولنامه ای فروخته شده . ۱۳ متر باقیمانده یک مغازه هست که برای دریافت سند آن نیاز به مشاوره و راهنمایی دارم . صاحب ملک چندسالی هست به ایران آمده و زنده هست ولی پیگیری ما برای گرفتن کپی مادر سند که برای روال کار صدور سند نیاز هست به نتیجه نرسید (پاسخگو نیست ) همچنین ادعایی نسبت به زمین ندارند و علاقه ای به همکاری در هیچ زمینه ای هم ندارند (کهولت سن و بجا ماندن روحیه ارباب رعیتی) . با توجه به موارد مذکور و عدم دسترسی به سند اصلی ملک و عدم همکاری مالک راه حل برای اخذ سند چیست ؟
با توجه به مواد مذکور اگر مالک ادعایی در مورد زمین داشته باشد( در این ۴۰ سال نداشته است ) بدلیل نبود مستندات پرداخت دو قسط اخر که در قولنامه ذکر گردیده وضعیت چگونه خواهد بود ؟‌

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اثبات مالکیت
3 پاسخ
2,328 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۷:۳۶