عدم رسیدگی به قرار منع تعقیب


سلام و خسته نباشید
در پرونده ای شامل پنج پرونده لف شده، اعتراض به قرار منع تعقیب بنده در دادگاه رسیدگی نشده و پرونده مختومه شده به گفته دادسرا بعلت حجم پرونده قاضی دادگاه کیفری دو متوجه وجود یک جلد پرونده نشده در نتیجه دادخواست اعتراض بنده بدون رسیدگی مختومه شده و متاسفانه قبل از آن در دادسرا هم برای شکایت بنده جلسه دادرسی تشکیل نشد و بدون جلسه و سوال منع تعقیب خورد در حالیکه موضوع سرقت واضح و مبرهن از داخل یک ساختمان و ضبط شده در دوربین مدار بسته است.
قاضی دادگاه کیفری ارشاد کردند که از دادسرا تقاضای عودت پرونده را بکنم اما بازپرس مخالفت کرد و بازپرس اظهار میکنه که قاضی کیفری اشتباه کرده و اوراق پرونده را دقیق ندیده در نتیجه خود شعبه دادگاه باید تقاضای اعاده پرونده را داشته باشد. مجددا به شعبه مراجعه کردم قاضی کیفری میگویند من درخواست نمیکنم چون پرونده در دادگاه نیست و بازپرس اگر ادعای شما رو صحیح تشخیص بده باید پرونده رو بفرسته دادگاه مجددا رفتم بازپرس میگه ایراد از خود دادگاه بوده و به من مربوط نیست و الزاما باید دادگاه تقاضا کنه.
شایان ذکر است که از دادسرا برای بنده در سه کیفرخواست صادر شده بوده که در دادگاه برائت صادر شده و در دو پرونده شکایتی بنده هم منع تعقیب صادر شده و شعبه دادگاه بر خلاف معمول برای رسیدگی به قرار منع تعقیب جلسه هم تشکیل داده اما حالا برای رسیدگی به دادخواست اعتراض منع تعقیب اینجانب چنین موضوعی را ایجاد کرده اند.
میخواهم بدانم در چنین مواردی راه حل چیست و با استناد به قوانین ائین دادرسی آیا دادگاه باید از دادسرا تقاضای عودت پرونده را داشته باشد یا دادسرا باید با بررسی ادعای بنده پرونده را به دادگاه ارسال کند؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: سرقت
1 پاسخ
2,855 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۱۴:۱۷