حق ارتفاق چاه آب


با سلام
زمینی خریداری کردم که بعد از چند سال وقتی مراجعه کردم متوجه شدم درون آن یک چاه آب عمیق کنده اند که پیش از آن وجود نداشته و در سند هم چیزی آورده نشده.
پیگیر که شدم مشخص شد تعدادی کشاورز و باغدار از اداره آب مجوز حفر چاه گرفتن در منطقه(نه مشخصا در زمین اینجانب) گرفته اند و از شانس ما آمدند درون زمین ما که کنار چندین زمین دیگر بوده چاه زده اند . حالا بماند که چقدر سختی کشیدیم و دادگاه ها رفتیم در نهایت برای چاه حق ارتفاق قائل شدند و قرار شد الباقی ساخت و ساز هاشون که غیر مجاز بوده تخریب کنند.
حالا سوال من اینه موقعیت چاه تقریبا وسط زمینه اگر بخواهیم حق ارتفاق بدیم یعنی یه راهی برای دسترسی به چاه باید بدیم ؟ و آیا مهمه از وسط زمین باشه یا میشه از کنار زمین باشه؟ دوم اینکه باتوجه به سابقه خشک شدن چاه و جابجایی های قبلی آن ، اگر مجددا چاه خشک شود آیا این حق هم از بین میرود؟ و آیا برای حفر چاه جدید من مجبورم اجازه بدهم دوباره داخل زمین من چاه بزنند یا میتوانم از حفر چاه جدید خودداری کنم؟ آیا آن ها باید از من اجازه بگیرند جهت حفر چاه؟ و در کل چطور میتوان از شر این معضل راحت شد و چاهشان را جمع کنند.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اثبات حق ارتفاق / انتفاع
حوزه قضایی: تهران
1 پاسخ
2,447 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ۱۴:۰۷