عدم اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری


با سلام و احترام
من دادخواستی مبنی بر استنکاف وزارت بهداشت و یک دانشگاه علوم پزشکی از اجرای دو رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال دریافت حق فنی یا حق خدمات دارویی، در دیوان عدالت اداری ثبت کردم و رای زیر مبنی بر رد درخواست من صادر شده است. رای های هیات عمومی دیوان مربوط به سالهای 1388 و 1397 هستند. در شکایت نوشته بودم که به فلان داروخانه ها رفتم و از من این مبالغ دریافت شده، و تقاضای رسیدگی به استنکاف از رای هیات عمومی دیوان کرده بودم.
متن رای مدنظر به شرح زیر است:
به موجب ماده 109 قانون تشکيلات و آئين دادرسی ديوان عدالت اداری مصوب 1392تقاضای ذی نفع برای اجرای آرای صادره از هيات عمومی مستلزم تقديم دادخواست بوده و رسيدگی به آن به استناد ماده 16 قانون مزبور درشعب ديوان خواهد بود. بديهی است تقاضای اعمال ماده 93 قانون مارالذکر از طرف ذی نفع درخصوص عدم اجرای آرای صادره از هيات عمومی توسط مسئولان ذی ربط قبل از ابلاغ مراتب به مبادی مربوط از طريق واحد اجرای احکام ديوان (تکليف مقرردرماده 95اين قانون) و قبل از محکوميت دستگاه اجرايی درراستای مقررات ماده 109 قانون يادشده قابل استماع نميباشد. باعنايت به مراتب مذکور چون تقاضای رسيدگی به استنکاف قبل از اعمال مقررات مواد 95و 109به عمل آمده و برابر قانون اقامه نشده است لذا رد تقاضای اعمال ماده 93 صادر و اعلام ميگردد. رأي صادره قطعي است.

قصد دارم شکایت جدیدی مطرح کنم. لذا در صورت امکان با در نظر گرفتن موارد زیر اینجانب را راهنمایی فرمایید.
1- احتمالا وزات خانه مذکور مجددا مصوبه ای در خصوص دریافت آن مبالغ تصویب کرده است. پیگیری این موضوع به شکل خواهد بود.
2- ممکن است مقامات قبلی مصوبه جدید داشته باشند و مقامات فعلی با استناد به مصوبه موجود از قبل از خود رفع مسئولیت کنند. در این صورت به شکلی باید اقدام کنم؟
2- نحوه اطلاع رسانی عدم اجرای رای هیات عمومی و الزام مراجع به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی در اجرای آرا دقیقا به چه شکل باید باشد.
3- به چه شکل باید با متخلفین در تصویب مصوبه جدید مغایر با آرا و متخلفین از اجرای آرای مذکور اقدام کرد.
4- پیگیری استنکاف از اجرای ارای هیات عمومی را به چه شکل در شکایت مطرح کنم.
5- آیا آرای ابطال مصوبات دولتی نظیر دریافت حق فنی نیاز به مراجعه به اجرای احکام دارد؟ و یا باید دفتر هیات عمومی اقدام خاصی انجام دهد که من بتوانم پیگیری کنم؟ یا تنها با انتشار در روزنامه رسمی باید اجرا شوند؟
باتشکر فراوان

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
4 پاسخ
2,713 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۰:۰۹