مشکل در شراکت


با سلام
پنج سال پیش با برادر خانم خودم تصمیم به راه اندازی یک مغازه لباس فروشی کردیم. بعد از یکسال به لطف خداوند یک مغازه به قیمت 810 میلیون تومان بصورت اقساط 18 ماهه خریداری کردیم.
بنده در کنار شراکت مغازه شغل برنامه نویسی از قدیم داشتم که بیش از 15 سال زحمت اون رو کشیده بودم و درآمد فعال داشت و کارش را خودم به تنهایی انجام میدادم.

به منظور کمک جهت پرداخت اقساط به شریکم گفتم من هر چی پول از اون شغل خودم در بیارم تو را هم شریک میکنم و برای پرداخت اقساط میدهم.
ولی فقط تا پایان اقساط.

بنده به دلیل محبتی که به ایشان داشتم در طول مدت اقساط مبلغ 240 میلیون تومان به تنهایی و از شغل خودم برای پرداخت اقساط آوردم.
یعنی حدود 30 درصد از کل مبلغ خرید را بنده به تنهایی پرداخت کردم.
و الباقی اقساط را بصورت مشترک از درآمد مغازه لباس فروشی پرداخت نمودیم.

در صورتی که سند بصورت مساوی و 5050 ثبت اسناد گردید.

در پایان اقساط طبق توافق وقتی به ایشان مطرح کردم که من به قولم عمل کردم و چون اقساط تمام شده من دیگر تعهدی از شغل قبلم به شما ندارم ایشان شروع به ناسازگاری نموده و مدعی شدن که در حق ایشان ناحقی شده.
و مسایل جدیدی مانند من توانایی‌هایم از شما در مغازه بیشتر بوده ،من سلیقه ام در خرید از شما بهتر بوده، من بیشتر از شما در مغازه حضور داشتم و مرخصی های شما بیشتر بوده ... مطرح کردند. در صورتی که بنده در طول مدت شراکتم با ایشان بارها و به کرات درخواست میکردم که از مرخصی های خود استفاده کنند. برای حضور در مغازه تقسیم بندی داشته باشند و به هیچ وجه بیشتر از بنده حضور نداشته باشند. ولی ایشان به خواست خود کمتر مرخصی میرفتند و به دلیل مرخصی نرفتن حضور بیشتری در مغازه داشتن. در صورتی که بنده بارها به ایشان تذکر داده بودم از حق خود برای مرخصی استفاده کنند. حتی در رابطه با این موضوع با ایشان بحث و جدال هم میکردم و میگفتم اگر شما به مرخصی نروید من به شکل دیگری نمیتوانم برای شما جبران کنم و نمیخواهم دینی بر گردن من باشد.

جناب وکیل ادعای بنده این است که از روی محبت و دوستی با ایشان این همکاری را کردم وگرنه چه لزومی دارد که بیشتر از سهم خودم در خرید بپردازم.

اگر این موضوع برای ایشان اهمیت ندارد هیچ تمایلی ندارم علاوه بر پولی که دادم آبرویم هم در معرض خطر قرار بگیرد. در واقع محبت من به ایشان تبدیل به وظیفه شده است.

سوال اولم آیا با توجه به اینکه تمام اسناد بانکی پرداخت موجود می‌باشد آیا میتوانم حق خودم را پس بگیرم؟

سوال دوم با توجه به اینکه ایشان با تصمیم خودشان مرخصی نمیرفتند و به اصرارهای من گوش نمی‌کردند، و یا اینکه تصور میکنند توانایی هایشان مانند سلیقه از من بیشتر میباشد آیا حقی بر گردن من دارند؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
1 پاسخ
2,283 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ۱۰:۵۸