ادعای مالکیت پارکینگ برای اپارتمان دو طبقه-و فروش قسمت مشاع ساختمان در قولنامه


با سلام
بهار هستم.
احتراما بنده حدودا 10 سال پیش طبقه همکف اپارتمانی را خریداری کردم . مفادی که توی قولنامه دستی معامله شد بدین شرح بود:
"طبقه همکف از آپارتمان با حیاط . به استثناء پارکینگ. و مسیر تردد مجزا می باشد"
((توضیح اینکه منزل دو طبقه بر روی بلوار اصلی می باشد که راهرو به درب کوچک منتهی به بلوار و پیاده رو مسیر دارد. و هر دو طبقه به راهرو درب دارند. و طبقه پایین به حیاط درب دارد. و حیاط منتهی به کوچه جهت رفت و امد ماشین می باشد. ظبقه بالا جهت دسترسی به حیاط باید ابتدا وارد پارکینگ شوند و سپس وارد حیاط شوند. ))
بعد سه سال زمان انتقال سند، پارکینگ را به صورت توافقی از فروشنده گرفتم(بدون پرداخت پولی). و سند طبقه پایین با پارکینگ به نام من شد. ولی فروشنده هیچ وقت پارکینگ را به بنده تحویل نداد. و همیشه در تصرف ایشان بود. و برای پارکینگ درب ساخته و حتی با تجاوز به محدوده ی حیاط برای آن درب ساخته و قفل نموده است. ولی چون باعث مزاحمت بنده نبود کاری به هم نداشتیم.
مشکل اول اینکه آیا فروش حیاط به بنده توی قولنامه دستی مجاز می باشد؟ و بعد انتقال سند چونکه سازمان ثبت اجازه ندادن حیاط انتقال داده نشده است. مفاد قولنامه ملغی می باشد؟
و موضوع دوم اینکه برعکس موضوع اول پارکینگ توی قولنامه فروخته نشده ولی توی سند نام من شده. ادعای بنده نسبت به پارکینگ مجاز می باشد؟

من چطور میتوانم پارکینگ را از تصرف ایشان بیرون بیاورم: غیر قانونی درب ساخته و قفل زده به درب. و ایا میتوانم ادعای خسارت کنم بابت تصرف؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اثبات مالکیت
3 پاسخ
2,423 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۰/۰۱/۰۶ ۱۲:۳۴