ابطال اساسنامه ساختمان


با سلام
بنده در سال 94 یه آپارتمان مسکونی خریدم که فروشنده حاضر به تحویل و انتقال سند نبود ولی از طریق مراجع قضایی موفق به انتقال سند رسمی و همچنین تحویل آن شدم. حال با گذشت چندین سال پسر فروشنده با عنوان مدیر ساختمان با ادعای اینکه بنده از سال 94 اقدام به پرداخت حق شارژ ننموده ام اقدام به اخذ اجراییه از اداره ثبت کرده است. که مستندات آن 1- اظهارنامه هایی ارسالی که مبالغ آن از دویست هزار تومان (ماهانه) از سال 94 تا یک میلیون دویست هزار تومان (ماهانه) در سال 99 میباشد (تقریبا 70 برابر عرف منطقه) 2- صورتجلسات هیت مدیره ساختمان که همگی مبنی بر تصویب حق شارژ ماهانه می باشد. 3- اساسنامه عادی ساختمان
اعتراض بنده نیز به جایی نرسید و هیت نظارت استان نیز اجرائیه اداره ثبت شهرستان را تایید کرد فقط جرایم را حذف نمود و هم اکنون حقوق بنده توقیف گردیده است.
نکات:
1- همگی صورتجلسات و اساسنامه همگی صوری می باشند.
2- همچنین اساسنامه که در سال 94 تصویب شده است امضا کنندگان ذیل آن مالک نبودن (در واقع در آن زمان تفکیک آپارتمانی صورت نگرفته بود)
3- از 6 واحد 2 واحد فروخته است و بقیه متعلق به خانواده فروشنده می باشد.
4- ساختمان فاقد پایانکار هست
5- در اساسنامه حرفی از پلاک ثبتی نیامده است
سوال:
1- اینکه اساسنامه صوری می باشد اینکار جعل می باشد یا نه؟
2- شکایت، حقوقی (ابطال) باشد یا کیفری (جعل)؟
3- با توجه به اینکه مالکین ی که ذیل اساسنامه را امضا کرده اند در زمان تصویب اساسنامه مالک نبودن میتوان اعلام شکایت کرد یانه؟ (در واقع مالک فقط یک نفر بود اونم سازنده) ولی شش نفر امضا کرده اند. حتی الانم هم مالکین با امضا کنندگان نیز همخوانی ندارد.
4- اگه فروشنده یا مدیر ساختمان ساختمان سند عادی مبنی بر اینکه به این افراد فروخته است قابل قبول دادگاه است یا نه؟ یا سند رسمی موخر است.


وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: مباحث متفرقه
حوزه قضایی: آذربایجان شرقی
2 پاسخ
2,509 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۲۲:۵۶