جلوگیری از خلع ید ملک مشاع


با سلام و تشکر
در سالهای قبل یکی از شرکا یک شرکت خصوصی بودم که در حال حاضر دچار اختلاف شده و شرکت در حال حاضر فعالیتی ندارد. به دلیل عدم پرداخت اجاره های شرکت برای مدتی، چکهای شرکت برگشت خورده و موجر اقدامات قانونی را انجام داده اند. با توجه به عدم همکاری شریک جهت پرداخت این بدهی و با توجه به اینکه ملک بنده در رهن بانک جهت وام شرکت میباشد و شریک دیگر با برنامه ریزی قبلی کلیه اموال خود را تغییر مالیکت داده است، شاکی در نهایت ملک بنده را توقیف کرده و درخواست مزایده را گرفته است.
در روز مزایده برای بخشی از ملک بنده و معادل طلب شاکی، غیر از شاکی اشخاص دیگری در مزایده شرکت نکردند، و شاکی مطالبه این بخش ملک را کردند. ظاهرا طبق قانون مهلتی ۲ ماهه در نظر گرفته شده که در صورت پرداخت مبلغ، مزایده باطل میشود. متاسفانه با وجود سعی و تلاش زیاد بنده موفق به تهیه مبلغ نشده تا این لحظه نشده و مهلت ۲ ماهه بزودی به پایان میرسد:
- با توجه به توضیحات فوق آیا امکان تمدید قانونی این مهلت ۲ ماهه میباشد؟
- در صورت عدم تمدید، چه توصیه قانونی دارید؟ البته بنده همچنان سعی در تهیه طلبشان دارم. ولی بعد از ۲ ماه و تغییر مالکیت بخشی از ملک، ظاهرا شاکی میتواند درخواست خلع ید ملک مشاع را اقدام کند. در این صورت چه خطراتی برای باقیمانده ملک وجود دارد و بنده چه اقدامات قانونی جهت از دست نرفتن کل ملک یا برگشت این بخش ملک در صورت پرداخت وجود دارد و توصیه میشود؟
- این گروه چطور میتواند به بنده کمک کند و هزینه و شرایط پراختی آن به چه صورتی میباشد؟
با تشکر عباس یوسفخانی

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اثبات فروش/اثبات وقوع بيع
حوزه قضایی: تهران
1 پاسخ
2,448 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۵