گرفتن کپی تصدیق شده از برخی اوراق پرونده حقوقی بایگانی شده توسط اصیل دعوا


با سلام،

برای طرح دعوای حقوقی جدید در یکی از شعب دادگاه حقوقی، نیاز به کپی تصدیق شده (توسط مدیر دفتر شعبه) از برخی اوراق پرونده حقوقی بایگانی شده در همان شعبه که در آن اصیل دعوا (خواهان) بودم دارم.

به دو دلیل:

اولا، اوراق مورد نظر لوایح ای است که بصورت دستی توسط وکلای طرف دعوا در جلسه دادرسی ارائه شده و مورد نیاز اینجانب برای پیوست در بخش «دلایل و منضمات» دادخواست جدیدی است که در همان شعبه ثبت و رسیدگی خواهد شد. اینجانب فتوکپی لوایح مذکور را قبلا از دفتر شعبه جهت مطالعه تهیه کردم اما بدون مهر تصدیق مدیر شعبه، آن کپی ها سندیت لازم جهت پیوست به دادخواست جدید الکترونیکی ندارند.

ثانیا، صرف اشاره به آن لوایح (با ذکر شماره پرونده و شماره صفحه و شماره ثبت در پرونده) در دادخواست جدید روش مطمئنی نیست چون لوایح مذکور از طریق سامانه خدمات الکترونیک به دادگاه ارسال نشده اند و دستی در جلسه دادرسی تقدیم قاضی و ثبت پرونده شده اند و در سامانه الکترونیک مدیریت پرونده قوه قضاییه وجود ندارند، فلذا ممکن است پس از ثبت دادخواست جدید اینجانبت مفقود یا حتی با متون جدیدی جایگزین شوند. گرفتن کپی تصدیق شده از دفتر شعبه ابزاری برای تثبیت آن اسناد و جلوگیری از احتمال اعمال نفوذ است.

آیا بخشنامه یا دستورالعمل یا قانونی وجود دارد که اینجانب برای درخواست کپی تصدیق آن اوراق توسط مدیر دفتر شعبه به آن استناد کنم؟ اگر وجود دارد، لطفا آن را مشخص فرمایید تا در نامه به دفتر شعبه به آن استناد کنم.

با تشکر

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: سایر موارد
4 پاسخ
2,038 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ ۲۲:۱۹