تناقض کل ثمن معامله با تعهدات پرداخت و داشتن حق فسخ با فروشنده


با سلام
اینجانب ملکی با ثمن کل معامله به مبلغ 70 میلیون خریداری نمودم. که در آن مستاجری با رهن کامل 25 میلیون نشسته است. ازکل این ثمن معامله 25 میلیون را نقدا پرداخت و قرار شد که 25 میلیون دیگر مستاجر را وقت تخلیه خانه من برعهده بگیرم و مابقی ثمن یعنی 20 میلیون باقیمانده از محل اوراق بانک مسکن در دفتر خانه تامین گردد.
اما بعد از گذشت مدت کوتاهی طی مذاکراتی با فروشنده قرار شد بجای برعهده قرار گرفتن تعهد 25 میلیون مستاجر این مبلغ به اوراق اضافه گردد.
و به این ترتیب فروشنده در مبایعه نامه بقل نویسی کردند و متذکر شدند که اوراق از 20 میلیون به 45 میلیون تغییر یافته و کل ثمن معامله همان 70 میلیون می باشد. و هر چقدر به فروشنده اسرار کردم که این مبلغ را وقتی به اوراق اضافه کردی از تعهد مستاجر کم کن گوش نمی دهد و می گوید حق فسخ تا زمان تنظیم سند چون با من است یا باید هر دوتا را پرداخت کنی یا من فسخ می کنم.
حال سوال من این است با توجه به اینکه مبلغ ثمن اصلا با چیزی که این آقا شرط کرده یکی نیست آیا حق فسخ آن جاریست؟ یعنی من نمی توانم هیچ گونه حقم را ثابت کنم؟

ضمنا خود فروشنده با دست خود خودش بقل نویسی کرده که مبلغ اوراق فقط بالاتر رفته با همان مبلغ ثمن. لطفا راهنماییم کنید. هنوزم وقت سند زدن فرا نرسیده است.

با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: اثبات فروش/اثبات وقوع بيع
1 پاسخ
3,502 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۲/۲۳ ۱۵:۰۳:۵۲