سوابق اجرایی ماده 56 جنگل ها و مراتع


با سلام
قطعه زمینی دیمی در یکی از روستاهای ارومیه داریم که اداره منابع طبیعی با استناد به نقشه سوابق اجرایی ماده 56 زمین مذکور را ملک ملی محسوب کرده و در دادگاه کیفری علیه ما ادعای دعوی کرده است.
گزارش کارشناس یک نفره نیز بطور خلاصه به این شرح میباشد:
1.مقررات اجرایی ماده 56 درپلاک ما به اجرا درآمده و به قطعیت رسیده و محل متنازع فیه در محدوده اراضی مرتعی نقشه برداری شده است.
2.سند مالکیت ابرازی(ما) بصورت سهمی و مشاعی بوده و قابل تطبیق در محل نمی باشد
3.معاینات و مشاهدات میدانی حاکی از سابقه کشت نسبتا طولانی بوده و جهت مشخص کردن نوعیت آن پیشنهاد میگردد که درخواست مشتکی عنه در راستای قانون افزایش بهره وری در یکی از شعبات ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد

همچنین هنوز سند مالکیت به نام دولت صادر نگردیده است. اسناد ما را نیز به این شرح در گزارش کارشناسی آورده اند:
استشهادیه محلی با تصدیق شورای روستا، قولنامه که وراث مرحوم(پدر بزرگ بنده) که همگی سهم الارث خود در زمین مذکور را به ما واگذار کرده اند، گواهی مالیات بر ارث و سند اصلاحات ارضی به نام پدر بزرگ اینجانب که حدود زمین در آن مشخص نشده است.
به شعبات ویژه نیز اعتراض کرده ایم.
به نظر کارشناس اعتراض کرده ایم و دادیار دادگاه کیفری پرونده را به کارشناسان 3 نفره ارجاع داد. کارشناسان 3 نفره نیز گفتند که بخاطر اجرای ماده 56 نمیتوانیم ملک مزکور را زراعی تشخیص دهیم. هرچند هنگام معاینه ی زمین گفتند که این زمین زراعی است ولی به خاطر قانون مزبور ما را به ناحق متصرف معرفی کردند. چرا که بنا به ادعای اداره ی منابع طبیعی ماده 56 به عکس هوایی سال 1346 استناد میکند. در حالیکه زمین مذکور قبل از تاریخ فوق سابقه ی کشت دارد ولی به علت مبهم بودن عکس هوایی نمیتوانیم ثابت کنیم که زمین قبل از آن نیز زراعی بوده است.
آیا امیدی هست ادعای منابع طبیعی را که الحق و انصاف در حق ما ظلم کرده است منتفی کرد؟چگونه؟
09199191427

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: اعتراض به راي هيات ماده 56 قانون جنگلها و مراتع
2 پاسخ
2,943 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ۲۱:۵۷:۴۵