عدم تعهدات کاروان مسافرتی عتبات


با سلام احتراما اینجانب به همراه خانواده برای عزیمت به عتبات با مراجعه به صفحه شرکتهای مسافرتی روزنامه خراسان با اژانسی اشنا شدم که برای سفر ثبت نام میکرد , با مراجعه به دفتر شرکت پاسپورت ها را تحویل دادیم و مبلغ را نقدا به حساب انها واریز کردیم . در جلسه هماهنگی متوجه شدیم مجوز حج وزیارت ندارد ولی با تعریفی که بعضی از مسافران نسبت خوبی شرکت کردند که بعدا در سفر مشخص شد تعریف کنند گان از بستگان نزدیک ایشان هستند ما دلگرم شدیم .ضمن انکه بیمه نامه سفر بیمه ایران را نیز دریافت کردیم . در هنگام اقامت در نجف متوجه شدیم زائرینی که زودتراز ما امده اند به بدی پذیرایی شده اند و در مکانی نامناسب اقامت و حتی خود اقدام به تهیه سحری و افتاری میکرده اند
قرار بود چهار شب در نجف اقامت داشته باشیم و سه شب هم در کربلا , بعداز چهار شب اقامت در کربلا ایشان به بهانه دروغ انفجار در کاظمین و عدم امنیت حرکت را به فردای انروز موکول کرد روز بعد که مسافرین اعلام امادگی برای عزیمت به کربلا کردند مسئول کاروان اعلام کرد پول ندارد و برای عزیمت به کربلا باید با هتل تصویه حساب بشود تا پاسپورتها ازاد گردد و قول داد به محض رسیدن به کربلا مبلغ مسترد شود . بناچار برای اینکه از زیارت کربلا جا نمانیم به پیشنهاد یکی از زائرین که توسط مدیر کاروان به عنوان مسئول گروه نیز مشخص شده بود موافقت کردیم مبلغ را که نفری 40 دلار بابت اقامت می باشد (خانواده ما 160 دلار ) به صاحب هتل بپدازیم تا به محض رسیدن به کربلا دریافت کنیم. بعد از رسیدن به کربلا از پرداخت مبلغ امتناء کرد . تاریخ برگشت را که قرار بود جمعه انجام شود با اعلام کنسلی پرواز به دوشنبه و در روز دوشنبه نیز به سه شنبه موکول کرد , از طرفی بنده برنامه سفرم را با توجه به مرخصی تنظیم کرده بودم , موضوع را با مسئول کاروان مطرح کردم که اگر به موقع به مشهد باز نگردم از نظر کاری دچار مشکل می شوم ایشان عنوان کرد روز سه شنبه حتما برگشت انجام میشود , روز چهارشنبه متوجه شدیم که اصلا برای ما بلیط برگشت تهیه نشده است لذا متوجه اینکه ممکن است دچار مشکلات بیشتری شویم به سازمان حج و زیارت کربلا مراجعه کردیم و موضوع را مطرح کردیم , مسئولین سازمان عنوان کردند با توجه به عدم مجوز شرکت مذکور و گذشت چند روز از زمان برگشت شما صلاح نیست بیش از این در کشور عراق بمانید و بهتر است هرچه سریعتر و هر طوری که شده به ایران برگردید بنابراین با توجه به اینکه وجه لازم را نداشتیم قادر به تهیه بلیت برای برگشت نبودیم لذا با مساعدت سازمان حج و زیارت مستقر در کربلا نسبت به تعهد پرداخت بهای بلیت به محض رسیدن به مشهد برای ما از یکی از دفاتر فروش بلیت , بلیت تهیه شد و با شش روز تاخیر فردای ان روز به مشهد برگشتیم .
خواهشمند است جدای از اذیتی که در سفر شدیم مبلغ 3450000 تومان هزینه اقامت و بلیت را چگونه میتوانیم دریافت کنم ضمن انکه شش روز تاخیر کار نیز دارم . این مطالبه برای دیگر همسفران نیز هست لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکرفراوان

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: سازمان تعزیرات حكومتی
1 پاسخ
2,521 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ۰۹:۴۶