مستحق للغیر


با سلام
بنده زمینی را قولنامه ای خریده و با همان قولنامه فروخته ام و هرگونه بلایای دولتی به عهده خریدار بوده است . اکنون با گذشت 11 یازده سال مراجعه کرده و اعلام می دارد زمین را اداره زمین شهری برای احداث به مسکن مهر داده است و شکایت کرده با عنوان مستحق للغیر درآمدن مبیع و مطالبه وجه ثمن معامله بروز را کرده است بعلاوه خسارات .
البته با همین موضوع سال قبل هم شکایت کرده بود حکم به پرداخت ثمن معامله با شاخص بانک مرکزی از زمان معامله تا پرداخت آن داده بود که من اعتراض کردم و خودش هم اعتراض کرده بود که کم حکم داده اند در تجدید نظر حکم را رد کردند و گفتند باید حکم بطلان صادر شود و بعد خسارات و ثمن درخواست شود. و حال ایشان شکایت بر علیه بطلان کرده و می خواهد شکایت بر دریافت ثمن بروز و یا حداقل با شاخص بانک مرکزی بگیرد.
حال من چکار کنم از کجا بیارم مبلغ بروز بدم ؟ چرا بعد 11 سال شکایت کرده ؟ دادگاه می تواند حکم به پرداخت با شاخص بانک مرکزی بدهد ؟ در آن صورت درست است که از زمان معامله حکم صادر شود ؟ نه از زمان درخواست؟
لازم به عرض است که بنده در عمل فقط واسطه بوده ام و پول در اختیار فروشنده اولیه بوده و من تنها مابه التفاوت خرید و فروش را صاحب شده ام و اونهم قسمتی از آنرا چون حق بنگاهی و ... نیز داده ایم.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: تملک اراضی مورد نیاز دولت و شهرداریها
1 پاسخ
2,537 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ ۰۸:۱۱