نگهداری اثاثیه یک شخص از روی دلسوزی و ادعای شخص مبنی بر سرقت اموال


با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگوار
بنده سال گذشته یک واحد آپارتمان اجاره کرده بودم و دو روز پیش که مدت اجاره پایان یافته بود در حضور موجر اقدام به تخلیه واحد نمودم. طی این مدت یکی از دوستان در آپارتمان استیجاری بنده سکونت یافت و با من همخانه شد تا دنبال کار بگردد ضمنا چون من اثاث منزل نداشتم وی اثاث منزل قبلی خود را به آپارتمان من آورد. هزینه های منزل و اجاره و خورد و خوراک نیز بین ما تقسیم میشد و وی به حساب من واریز می کرد . از 2ماه پیش هیچ پولی از بابت هزینه ها و اجاره ها به بنده پرداخت نکرد و بدهی وی از باین اجاره دوماهه 900هزارتومان شد و مبلغ 150هزارتومان نیز به صورت قرض به وی پرداخت کردم که البته به حساب برادر وی واریز کردم. و مبلغ 142 هزار تومان نیز بابت هزینه های شارژ منزل و قبض برق و تلفن به من بدهکار شد.چند روز قبل از پایان قرارداد آپارتمان به وی گفتم که من تمایلی به اجاره مجدد این واحد ندارم و باید منزل را تخلیه کنم و تو هم باید اثاثیه خود را جمع کنی، که گفت من جایی ندارم که وسایل خودم را به آنجا انتقال بدم و منزل خواهرم هم نمی توانم ببرم. و نسبت به جمع کردن اثاث خود توجهی نکرد. بنده هم چون آپارتمان دیگری را اجاره کرده بودم و باید سریعتر با این آپارتمان تسوبه حساب می کردم .2 شهریورماه امسال زمان پایان قرارداد من بود . دوستم شب که به منزل آمد با حالت گریه و التماس گفت که اجاره را تمدید کن و یا مهلت قرارداد را اضافه کن تا من جایی پیدا کنم .ازآنجایی که می دانستم وی توان اجاره کردن آپارتمان را ندارد و نیز من از شخصیت و اخلاق وی راضی نبودم راجع به اجاره منزل جدید با وی صحبتی نکردم که وبال گردنم شود. با موجر آپارتمان جدید تماس گرفتم تا اجازه بدهد یک روز دیگر پول رهن را از موجر قبلی گرفته تا به ایشان (موجر جدید) واریز نمایم. روز 3 مهر (دو روز پیش) دوستم بدون توجه به اینکه امروز باید منزل تخلیه شود به محل کارش رفت و بنده به تنهایی اثاث وی را جمع و بسته بندی کردم و چند بار با وی تماس گرفتم تا تکلیف اثاثیه اش را مشخص نماید ولی موبایل وی در دسترس نبود و موفق به تماس با وی نشدم. با باربری تماس گرفتم تا اثاث وی را بارگیری نماید. در هنگام جمع آوری اثاث توسط باربری موجر آپارتمان به همراه همسرش در واحد بنده حضور داشتند و شاهد تخلیه اثاث بودند و بنده هم به موجر گفتم که این اثاث متعلق به دوستم هست ولی چون خوش نیست مجبورم خودم اساب کشی کنم. چون دوست نداشتم اثاث وی در خیابان بماند و لا توجه به اینکه دوستم گفته بود جایی برای انتقال اثاث ندارم مجبور شدم اثاث وی را به آپارتمان جدیدم انتقال دهم و پس از انتقال اثاثیه با دوستم تماس گرفتم و موضوع را به وی گفتم.
غروب همان روز که دوستم به منزل تخلیه شده بازگشت موجر و همسرش آنجا بودند . دوست بنده به ایشان گفت درصورت امکان همان واحد را به او اجاره دهند ، موجر گفت چون من از شما شناختی ندارم نمی توان منزل را به شما اجاره دهم فقط در صورتی که مستاجر قبلی (یعنی من) شما را تایید کند مشکلی برای اجاره ملک وجود ندارد.
دوستم در همین هنگام با من تماس گرفت و گفت 10میلیون به وی بدهم تا او بتواند این واحد را اجاره نماید و گفت برای تضمین یک چک به من خواهد داد ولی من قبول نکردم. پس از رفتن موجر، دوستم با من تماس گرفت و کلی گریه و زاری نمود تا به وی پول قرض دهم و مالک را راضی کنم تا منزل را به وی اجاره دهد . بنده چون خاطره خوشی با این دوست نداشتم و اعتماد خود را این اواخر به او از دست داده بودم از پرداخت این مبلغ به وی خودداری کردم.وی چون هنوز کلید آپارتمان را داشت شب را در آنجا ماند. بنده هم برای اینکه مشکلی ایجاد نشود فردای آن روز با صاحبخانه آن آپارتمان تماس گرفتم و گفتم تا کلید آپارتمان را تعویض کند تا شرمنده نشوم.
همان روز (دیروز) دوست من وقتی فهمید که من پولی به وی قرض نخواهم داد و ازآنجایی که خودش هم پولی نداشت با من تماس گرفت و ادعا کرد مبلغ 5 میلیون تومان از بابت اجاره آپارتمان از بنده طلب دارد و من هم گفتم طلبی از من نداری و ادعایت دروغ است. دوباره اس ام اس داد که به جرم سرقت اثاثیه از من شکایت خواهد کرد.
و چند تا اس ام اس تهدید آمیز به همراه ناسزا .
دیشب دوباره تماس گرفت و گفت من عصبی بودم و اشتباه کردم و عذرخواهی کرد و گفت الان در منزل خواهرم هستم و فعلا البسه و وسایل شخصی مرا برایم ارسال کن و اثاثیه را وقتی منزلی پیدا کردم برایم بفرست.

لطفا راهنمایی بفرمایید وسایل وی را چه شکلی ارسال کنم تا در آینده ادعایی نداشته باشد و یا کلا چه راهکاریی را پیشنهاد می فرمایید.

ضمنا به اطلاع میرساند بنده دو سال پیش با همین دوست که در از طریق پسر عمه ام با وی آشنا شده بودم هم خانه شدم . پول رهن آپارتمان 10میلیون و اجاره ماهانه آن 800هزارتومان بود. بنده چون 5 میلیون تومان اولیه برای پرداخت نصف مبلغ رهن را نداشتم دوستم قبول کرد که من ابتدا 2/5 میلیون تومان به حساب وی واریز نمایم و الباقی آن را نیز در مدت زندگی به وی تسلیم نمایم ولی قراردادی در این باره فی مابین عقد نشد. وی آپارتمان را در آخر شهریورماه 92به نام خود اجاره کرده بود و به بنگاه نیز گفته بود که من متاهل هستم و قرار است با همسرم زندگی کنم.ضمنا نامبرده هنگام اجاره آپارتمان بیکار شده بود.هزینه های خورد و خوراک و شارژ ماهیانه نیز با هم تقسیم می کردیم و من طی سه ماه با قبول این هزینه ها مابقی مبلغ رهن را پرداخت نمودم و مبلغ اجاره را نیز شخصا به حساب صاحبخانه واریز می کردم و تا خرداد ماه این روال ادامه داشت تا وی کار پیدا کند . هرازگاهی هم بصورت دستی از بنده پول می گرفت تا امرار معاش نماید. گاهی هم از خانواده یا دوستان دیگر پول قرض می کرد و برای پرداخت بخشی از بدهی هایش به حساب من واریز می کرد.بعد از پایان خرداد ماه که دیدم وی دنبال کار نمی رود و جمع بدهی هایش خیلی زیاد شده است تصمیم گرفتم ادعا کنم که پولی ندارم و حقوق محل کارم صرف جای دیگری می شود . بدین ترتیب با تماس های مکرر صاحبخانه به منظور پرداخت هرچه سریعتر اجاره ماهانه پرداخت نشده ، دوست بنده مبلغ 2400000 تومان اجاره سه ماه را از دوستان و خانواده قرض کرد و به صاحب خانه پرداخت نمودیعنی از خرداد تا مرداد 93. و برای بازپرداخت بدهی خود به دوستان و فامیل، با صاحبخانه تماس گرفت و گفت که قصد دارد یکماه زودتر تخلیه کند و باید دنبال خانه دیگری باشد. ولی با این وجود منزل را تخلیه نکرد تا 2 مهرماه یعنی 8 روز بیشتر از مدت اجاره ذکر شده در قرارداد درآپارتمان ساکن بودیم و مابفی اجاره را از محل 3 میلیون دریافتی از صاحبخانه پرداخت نمود و هنگام تسویه حساب با موجر، وی مبلغ 7 میلیون تومان باقیمانده را دریافت کرد. بعد از این جریان و با توجه به بیکار بودن دوستم و ترس از دست دادن 5 میلیونی که بابت رهن داده بودم و سایر هزینه ها و اجاره های پرداختی، تصمیم گرفتم آپارتمان جدیدی پیدا کنم و به نام خودم اجاره کنم . به همین منظور به وی گفتم آپارتمانی را پیدا کردم و تو یک میلیون به حساب من بریز که این آپارتمان را رززو نمایم. وی یک میلیون واریز کرد و فردای آن روز هم 5میلیون و ششصد هزار تومان. که دوباره با هم زندگی کردیم و سه ماه بعد از آن وی کار پیدا کرد.
با تشکر

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: الزام به تنظیم اجاره نامه رسمی
1 پاسخ
2,699 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۶/۰۵ ۱۸:۵۷