اعسار


سلام خدمت وکلا محترم
خانم اینجانب مهریه اش در تاریخ 1394/06/16 را اجرا گذاشته(214 سکه) و همزمان قرار تامین خواسته و اعسار از پرداخت هزینه دادرسی نیز زده،( ضمنا 2 ماهه خانه را ترک کرده و رفته خونه باباش) برای من احضاریه به تاریخ 94/07/19 اومده ، البته احضاریه قانونی ابلاغ شده و برادرم تحویل گرفته.
حالا من میخوام زمان بیشتری ببره تا بلکه بصورت توافقی سر تعداد سکه کمتر با خانمم کنار بیایم. من کارمند رسمی هستم و همچنین چیزی ندارم به جزء امتیاز پروژه مسکن که سه ساله پیش از طرف اداره ثبت نام کردم و حدود 40 میلیون تومان تا حالا پول دادم و زمان تحویل مسکن حدود سال 1397 می باشد؛
از وکلای بیرون مشاوره گرفتم و گفتند: تاریخ مشخص شده دادگاه نروم و بعد از ابلاغ غیابی رای ، تو انتهای زمان 20 روزه واخواهی بزنم و همچنین دادخواست اعسار از پرداخت هزینه واخواهی بزنم و بعد همین روال را برای تجدید نظر طی کنم تا زمان ببره...
البته وکیلی هم گفت جلسه دادگاه را بروم و همزمان با آن درخواست اعسار بدهم برای تقسیط مهریه...
البته مبلغ کل حقوق در فیش حقوقی من 2200000 تومان می باشد و مبلغ حقوق دریافتی در فیش حقوقی من مبلغ 890000 تومان (مابقی حقوقم بابت اقساط پروژه مسکن و کرایه خانه سازمانی و بیمه و بازنشستگی از فیش حقوقیم کم میشه).
حالا موندم چه کار کنم؟؟؟
1- بروم دادگاه یا نروم؟
2- درخواست اعسار از هزینه دادرسی و پرداخت مهریه را چگونه بدم؟ و کی بدم؟
3- مهریه چجوری قسط بندی میشه؟ (آیا 1/4 کل حقوقم بعنوان مبلغ تقسیط مهریه تعیین میشه یا 1/4 حقوق دریافتی من)؟
4- آیا امتیاز پروژه مسکونی و مبلغ چهل میلیونی که تا حالا دادم از دستم میره و میدنش به خانمم؟
5- من ماشین پراید داشتم که بصورت شفاهی در عید 1394 به برادرم فروخته بودم و پول آنرا ریختم برای پروژه مسکن ؛ ولی پلاک آنرا دوهفته قبل از تاریخ اجرای مهریه بنام برادرم زده ام، آیا فرار از دین میشه؟ (البته سند ماشین بنام من نبود و بنام صاحب قبلیش هست و فقط پلاکش بنام من بود و چون برادرم خودش ماشین داشت، ماشین همچنان در اختیار من بود).
دعای خیر دارم برای تمامی کسانی که بنده را راهنمایی می کنند... انشاا... عاقبت بخیر بشوید

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: تقسیط مهریه
4 پاسخ
3,152 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۹