آیا پرداخت مبلغ ودیعه قبل از جلسه رسیدگی بدون احتساب هزینه های دادرسی باعث توقف محاسبه وجه التزام میشود


با سلام،
قرارداد اجاره بنده در تاریخ 7 مرداد ماه به پایان رسید و ملک را تخلیه کردم ولی مالک از پس دادن مبلغ ودیعه خودداری نمود. پس از ارائه دادخواست مبنی بر دریافت مبلغ ودیعه و وجه التزام مندرج در قرارداد و کلیه هزینه های دادرسی نسبت به تامین دلیل تخلیه بودن ملک نیز اقدام نمودم. وقت جلسه دادگاه 19 دی ماه است. هم اکنون که دادخواست به مالک ابلاغ شده است وی با من تماس گرفته و اذعان میدارد حاضر است کل مبلغ ودیعه را به همراه وجه التزام تا امروز پرداخت نماید و حاضر نیست هزینه های دادرسی من جمله هزینه تامین دلیل و رسیدگی به دادخواست را پرداخت نماید.
1. اگر مالک با ارسال اظهارنامه و یا از طریق شهود ادعا نماید که او قصد داشته مبلغ ودیعه و وجه التزام را تا امروز پرداخت نماید ولی من از گرفتن آن امتناع نمودم تکلیف چیست؟ آیا دادگاه مبنای محاسبه وجه التزام را تا امروز قرار میدهد و یا بدلیل اینکه مالک حاضر نبوده سایر هزینه های دادرسی را بپردازد، وجه التزام نیز تا روز دادرسی و پرداخت رسمی محاسبه خواهد شد؟
2. آیا صرف ارسال اظهار نامه از مالک سلب مسولیت میکند و یا چون اکنون پرونده در دادگاه ثبت شده است باید مبلغ ودیعه را به دادگاه تحویل دهد؟
3. در صورت ارائه اظهار نامه و مطالبه تحویل ملک چکار باید بکنم؟ شورای حل اختلاف هنگام تامین دلیل تخلیه ملک از قبول کلید خودداری کرد و کلید ملک هم اکنون نزد بنده است. اگر ملک را به وی تحویل ندهم محاسبه وجه التزام قطع خواهد شد؟ ملک را چگونه به وی تحویل دهم؟ از بنگاه یا از طریق دادگاه و بطور رسمی؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: تامین دلیل
2 پاسخ
2,444 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ ۰۴:۴۴