حصر وراثت


سلام علیکم
بنده جهت مطالبه سهم الارث خودم و برادر مهجورم اقدام به تهیه انحصار وراثت از ورثه پدرم نموده ام که در آن همسر و فرزندان حین فوت مشخص شده اند .اما از آنجایی که پدرم حدود 60سال پیش فوت کرده و تعدادی از ورثه که در حصر وراثتِ اخذ شده آمده اند الان در قید حیات نیستند و حتی برخی اولادشان هم در قید حیات نیست یا در خارج از کشورند،حال برای داد خواست برای تکمیل قسمت خوانده با مشکل مواجه شده ایم . لطفا راهنمایی بفرمایید .
2 پاسخ
18 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۸/۲۳ ۰۸:۱۵
پاسخ ها
علی یثربی نیا
۱۳۹۴/۰۸/۲۴ ۱۴:۱۲
علاوه بر پاسخ همکار گرامی نسبت به افرادی که اکنون فوت نموده و در زمان فوت پدرتان زنده بوده اند هم بایستی انحصار وراثت تهیه فرمایید
--------------------------------------------------------------------------------------
محمد تقی میرزابیگی
۱۳۹۴/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۰
سلام.جهت تقسیم ترکه باید انحصار وراثت کلیه وراث ازائه گردد .. از دادگاهی که انحصار وراثت در یا فت نموده اید با تنظیم استشهادیه وارائه آن به دادگاه وراث متوفی و خارج از کشور را مشخص نمایید .
---------
با سلام خدمت حقوقدانان محترم
در خصوص فوق بعلت عدم ثبت وفات برخی از فرزندان مرحوم و نیزتعدد اودلاد ِ اولاد و نیز فوت برخی از وراث طبقه دوم متاسفانه دریافت حصر وراثت با دشواری عدیده ای مواجه است مضاف بر اینکه برخی از آنها تصرف فعلی در ترکه دارند و به وضع موجود بسیار راضی اند و در خصوص انحصار وراثت اقدامی نمیکنند .
حال سوال اینجاست آیا بنده میتوانم درخواست توقیف ترکه تا انجام تقسیم آنرا بنمایم ؟
(لازم به توضیح است که در بین ورثه طبقه اول مهجور وجود دارد )

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: دعاوی مربوط به امور حسبی
3 پاسخ
3,621 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ۰۵:۲۲