الزام به گرفتن پایان کار و تنظیم سند


با سلام
در تاریخ 30خرداد 94 یه ملک از آقایی به نام رضا خریداری کردم . زمین ملک مال فامیلش به اسم مهدی هستش که وکالت بلاعزل داده واسه همه چی بهش. تمام چک ها را به نام رضا دادم و در موعد مقرر همه را گرفته. قرار بود مهرماه94 سند بزنه اما هی بهانه میاره و از سند زدن طفره میره که علتش پیگیری نکردن کارهای پایان کار و نگرفتن پایان کار هستش. متاسفانه رقم خیلی کمی واسه فسخ زدم و ارزش فسخ هم نداره اما واسه اون ارزش فسخ کردن هم شاید داشته باشه. از مهرماه رفتم تو خونه نشستم. تو آبان ماه نرفتم تو محضر عدم حضور هم بگیرم و الان تازه دارم میرم اظهارنامه واسش بفرستم که واسه تاریخی که دادگاه میگه بیاد و اگر نیومد مراحل شکایت و اینها را دنبال کنم.
سه نفر دیگه هم تو ساختمان هستن که به اونها هم همین طوری فروخته که البته یکیشون همون مهدی هست و کاری باهاش ندارم فعلا. فروشش به دو تای دیگه از مال من جالبتره. سال 92 مهدی ملک را به اون دو نفر فروخته و بعد بدون اجازه اونها وکالت بلاعزل داده به رضا که رضا با همین وکالت به من فروخت. البته مهدی هم پای قرارداد منو امضا کرده. متاسفانه واسه اونها هم بعد گذشت سه سال سند نزده هنوز. البته به اون دو نفر گفتم از مهدی و رضا با هم شکایت کنید که به چه اجازه ای مالی را که به شما فروختن روش وکالت بلاعزل به هم دادن.
اگر دادگاه اون وکالت بلاعزل را غیرقانونی تلقی کنه و فسخش کنه خود مهدی حاضره بیاد سند بزنه چون اونم خیلی شاکیه که تا حالا بهش سند نداده اما بخاطر فامیل بودن شکایت نمیکنه. تقریبا تمام اهالی در مجموع 100 میلیون دیگه باید بهش بدیم که گذاشته بودیم واسه سند. مشکل سند نزدنش هم نگرفتن استاندارد آسانسور هست که باید 10 میلیون الی 20 میلیون تومن خرج کنه و درستش کنه و منتظره دوستش بیاد تو اداره استاندارد و ماست مالی کنه بره
الان در حال ساخت و ساز یه مجتمع بزرگ دیگه هست و درخواست وام بانکی هم داده واسه همین میخوایم با مجموع این شکایتها و فشار دادگاه و تهدید به خراب کردن وامش مجبورش کنیم ده میلیون تومن را بره بده و درستش کنه و سند بزنه. اگرهم نکرد دادگاه به خودمون مجوز بده این کار را انجام بدیم.

سوال دیگه ای که دارم اینه که من بهش 240 میلیون تومن با حق فسخ 20 میلیون تومن دادم آیا الان حق فسخ معامله و برگردوندن 260 میلیون تومن را داره یا نه؟ چون اگراین کار را بکنه در مجموع من حداقل 40 میلیون ضرر میکنم حتی اگر 20 تومن را هم بگیریم.

وضعیت: بسته (دارای اعتبار برای حداکثر 2 پاسخ)
میزان حق المشاوره (برای هر پاسخ): 40,000 ریال
مهارت: الزام به تنظیم سند رسمی ملک
2 پاسخ
2,017 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۲