کلاهبرداری ..کیفری یا حقوقی



سلام
من پرونده ای درباره کلاهبرداریهای تلفنی در دادگاه دارم . کلاهبرداریهایی که با فرد تماس گرفته میشود و به او اعلام میشود در مسابقه تلویزیون یا رادیو مبلغی برنده شده و در نهایت با کشاندن او پای دستگاه عابربانک مبلغی از او کسر میشود.
متاسفانه من مبلغ 12 میلیون تومان از دست دادم .
در مشاوره های قبلی که در سایت داشتم نظر وکلای سایت این بود که هم از طریق حقوقی و دادسرا موضوع را پیگیری کنم و هم از نظر کیفری و ارائه دادخواست پیگیری کنم
به دلیل اینکه در دادسرا به من گفتند که معمولا این پرونده ها به دلیل نداشتن مدارک بسته میشوند . به اداره اگاهی فرستاده میشوند اما چون صاحبان حساب که پول به حساب انها واریز شده به افراد مالباخته دیگری تعلق دارد و شماره تلفن هم اغلب دزدی یا متعلق به فردی است که از روی سادگی تلفن خود را به دیگران داده این پرونده ها به نتیجه نمیرسد. انها به من گفتند بهتر است دادخواست بدهی تا پرونده کیفری شود. در دادسرا به نتیجه نمیرسی.
نتیجه رای دادسرا به من ابلاغ شد و در ان ذکر شد که پرونده بسته شده است و در ان ذکر شد پرونده شماره... که به دلیل کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع تشکیل شده است با عنایت به فقدان دلیل کافی بر وقوع و انتساب بزه و حاکمیت اصل کلی برائت مستندا به مواد 4 و 265و270 قاون ایین دادرسی کیفری منع تعقیب صادر و مراتب ظرف ده روز از ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود.

من برای این رای درخواست اعتراض دادم و درخواست دادم با توجه به اینکه پرینت حساب من و شماره حساب و نام افرادی که پول من به حساب انها واریز شده ضمیمه مدارک است در رای تجدید نظر شود.
بعد از گذشت سه هفته نتیجه این شد که پرونده به شعبه 103 دادگاه كيفري دو شهرستان ابلاغ شده که انهم وقت رسیدگی برای شهریور ماه اعلام شده
سوال که من دارم اینست من دادخواست تنظیم کردم و نامه هم از شورای حل اختلاف برای بانک گرفتم که ادرس صاحبان حساب استعلام شود . اما چون صاحب حساب در تهران ساکن است به من گفتند پرونده باید به تهران ارسال شود.
رفت و امد از خوزستان به تهران با مشغله کاری برای من سخت است

اینکه پرونده من به شعبه کیفری ارجاع داده شده معنی ان اینست که حالت کیفری پیدا کرده و دیگر حقوقی نیست؟
لازم است دادخواست هم برای تهران ارسال کنم تا پرونده ای جدا و به حالت کیفری تشکیل شود.یا همین که پرونده در شعبه کیفری رسیدگی میشود کافیست؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: جرایم علیه اموال
4 پاسخ
2,064 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ۱۶:۳۴