مطالبه زیان مالی شاکی که در طول دستگیری متهم، وارد شده است


با سلام

بنده دانشجوی ترم آخر ادبیات هستم و جهت هزینه های دانشگاه مجبور به فروشندگی در مغازه یک نفر هستم. اما به دلیل ناکافی بودن درآمد قصد فروش گوشی خود را کردم که بخشی از پولش را خرج دانشگاه کنم. خریدار پس از پرداخت وجه دستی گوشی را تحویل گرفته و رفت

من شب آنروز که به خانه رفتم متوجه شدم نصف اسکناس ها یعنی 320 هزار تومان جعلی بوده و به صورت یک در میان با اسکناس های اصلی ترکیب شده.

بلافاصله از راه قانونی شکایت کرده و موفق به دستگیری شخص شدم و وی نیز به تمام اتهامات وارده اعتراف کرده



در پروسه دستگیری متهم، بنده مجبور شدم که سه روز مغازه را بدون اجازه صاحب کارم تعطیل کنم. میزان فروش متوسط کالا در روز 150 تا 200 هزار تومان است که با تعطیلی سه روزه حدود 300 هزار تومان از سود خالص به صاحب فروشگاه ضرر رسانده ام. در طول رفت و آمد ها و عریضه نویسی و تمبر و ردیابی ایرانسل و... بیش از 50 هزار تومان از جیب خودم خرج کردم.

قاضی دادسرا حکم پس گرفتن گوشی توسط اینجانب و استرداد 380 هزارتومان پول اصلی به متهم را صادر کرده. که در این صورت 350 هزار تومان ضرر به من وارد شده.



با توجه به اینکه متهم توان مالی پرداخت غرامت را دارا میباشد که از روی سخنان چند روز پیش وی در مورد خرید و فروش موتور سیکلت چند میلیونی و اداره کافی نت و ... قابل فهم میباشد (هرچند اکنون به دروغ و با قسم اظهار فقر میکند)

لذا از شما خواهشمندم با توجه به اظهارات اینجانب، راهنمایی بفرمایید که برای احقاق حق خویش چه روالی را پیش بگیرم.



من نخستین بار است که پایم به پلیس آگاهی و دادگاه باز میشود و از قواعد و قوانین آن هیچ اطلاعی ندارم



با تشکر از شما

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: مطالبه خسارت وهزینه دادرسی
حوزه قضایی: کرمانشاه- دادسرای عمومی و انقلاب
1 پاسخ
2,273 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ۱۵:۱۶