عدم عودت کامل مبلغ رهن (قرض الحسنه) اجاره مسکن


سلام
من مرداد ماه سال جاری و پس از پایان قراردادم منزل اجاره ای خود را تخلیه کردم، ولی موجر 2 میلیون تومان از مبلغ پیش پرداخت من (رهن) را نداد و گفت تا نیم ساعت دیگر پرداخت میکند. من هم همان مبلغ دریافتی را بر روی برگه قراردادم رسید کردم و به ایشان دادم. تا با امروز که بیش از 5 ماه میگذرد هنوز ایشان مبلغ مذکور را من به عودت نداده است و امروز و فردا میکند. لازم به ذکر است که متاسفانه من در نسخه ای از قرارداد اجاره که متعلق به خودم بود رسید مبلغ دریافت شده از موجر را نوشتم و به ایشان دادم و هم اکنون نسخه دیگری از قرارداد اجاره ام ندارم.
حال سوالاتم این است:
1- آیا برای شکایت به شورای حل اختلاف منطقه حتماً باید نسخه ای از قرارداد را داشته باشم؟ یا بدون مدرک هم میتوانم از موجر شکایت کنم؟
2- اگر جواب بله است، به چه شکل میتوانم نسخه ای از قرارداد را بصورت قانونی از بنگاه املاک مربوطه بگیرم؟ (ممکن است بنگاه به دلیل رفاقت با موجر قرارداد را به من ندهد، ضمن اینکه من از اتحادیه مشاوران املاک هم پرسیده ام و گفته اند که بنگاه ها موظف به دادن نسخه دیگری از قراردادها به طرفین نیستند. متاسفانه قرارداد ما کد رهگیری هم نداشته است)
3- اگر موجر در دادگاه ادعای خسارت بنده به خانه اجاره شده را داشته باشد، با توجه به گذشت 5 ماه و عدم شکایت ایشان بابت این موضوع تا این زمان، آیا قانوناً میتواند خسارتی از این جهت از من بگیرد؟
3- با توجه به تجربیات شخصی شما و شرح حال من، چند درصد امکان حصول نتیجه هست؟ و با توجه به مشکلات و رفت و آمدهای چندین باره احتمالی به دادگاه و نیاز به گرفتن مرخصی و ... آیا به نظر شما پای در این راه بگذارم یا خیر؟
ممنون از شما، یا علی

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: استرداد ودیعه ( رهن )
1 پاسخ
2,831 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ۱۰:۱۰