طلاق


با سلام
بعد از چند سال زندگي مشترك به همراه خانمم به خارج مهاجرت كرديم. يك سالي نگدشته بود كه خانمم بدون هيچ دليل و يا دعوايي بسيار خونسردانه درخواست جدايي كرد و گفت برو ايران و خودت غيابي طلاقم بده. بدليل مهريه 814 سكه اي اش گفتم نمي شود اين طور جدا شويم بايد بيايي و تكليف مهرت را معلوم كني و آمديم ايران. بعد ورود به كشور، او پشيمان شد از آمدنش به ايران و خواست مرا ترك كند و برود. من هم رفتم ممنوع الخروجش كردم.
او اضطراب و اصراري وصف نشدني براي بازگشت به اروپا دارد و مي داند در صورت اجرا گذاشتن مهرش ديگر من طلاقش نمي دهم. هم اكنون نيز با من زندگي نمي كند. من خانه ام را رهن دادم قبل مهاجرت و مدت رهن تمام نشده است. پس الان خانه ام مستاجر دارد. او به هر حال نزد من در منزل پدري ام نمي ايد (تمكين نمي كند) و تلفن مرا جواب نمي دهد. از طرفي مي ترسم برود و در جايي غير از تهران (محل اقامت و ازدواج ما) مرا مجهول المكان اعلام كرده و از طريق نفقه، بدون اطلاع من طلاق بگيرد.
من از او دست نوشته اي با خط خودش دارم كه اعلام كرده مهريه اش را بخشيده و فقط طلاق مي خواهد و اثر انگشت هم زده است. من مي توانم اگر طلاق خواست با استفاده از اين دست نوشته بدون دادن مهريه طلاقش دهم؟
سپاسگزارم

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
2 پاسخ
3,990 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۱/۰۶/۱۷ ۰۲:۱۱:۴۳