دادخواست طلاق با عنوان عسروحرج طبق ماده 1130


همسرمن دادخواستی با این موضوع به دادگاه داده که ایشان سه سال و نیم است جدا از من زندگی می کند و تنها یازده ماه با من زندگی کرده،کراهت شدید دارد و حاضر است مابقی مهریه و سایرحقوق خود را ببخشد لذا با توجه به ماده 1130 قانون مدنی و تبصره الحاقی آن و تحقق عسروحرج تقاضای طلاق دارد. همسر من کارمند است و چهار سال است که جدا از من زندگی می کند . من مهریه او را پرداخت می کنم. من حکم عدم تمکین و ازدواج مجدد از دادگاه گرفتم. بعد از چهار سال مهریه گرفتن همسر من برای طلاق توافقی به من پیام داده و من برای گذشتن از حق طلاق خودم شرط کردم که باید قسمتی از خسارتهای من در چند سال گذشته جبران شود. ایشان در دادگاه ادعا کرده چون من شرط خسارت گذاشتم پس موافق طلاق هستم و چند شاهد از اقوامش برای اینکه من اس ام اس شرط پول برای طلاق قرار دادم برای دادگاه آورده است. جلسه دادگاه برگذار شد و من به قاضی گفتم که من حاضر به زندگی هستم و همه شرایط را فراهم می کنم و مهریه ایشان را طبق روال سابق پرداخت می کنم اما اگر ایشان قصد زندگی ندارد باید خسارتهای مالی و روحی من در چهار سال گذشته را جبران کندو احکام دادگاه تمکین و ازدواج مجدد و پرداخت مهریه و تحویل جهیزیه را به قاضی دادم و ایشان ضمیمه پرونده کرد. سوال من این است که با توضیحاتی که دادم آیا امکان دارد اجازه طلاق به همسر من داده شود؟ آیا کراهت شدید از مصادیق عسرو حرج حساب می شود؟
اینکه ایشان چهار سال من را معطل خود کرد و من را تحت فشار گذاشت که امتیاز طلاق با پرداخت مهریه تا آخر را از من بگیرد ظلم نیست؟البته وکیل ایشان و خودش در دادگاه همه چیز را وارونه نشان دادند و ادعا کردند آنها دنبال زندگی بودند . من این چهار سال نخواستم زندگی کنم.و چهار سال پیش خواستند توافقی تمام کنند اما من ادامه دادم.
اگر قاضی بخواهد حکم طلاق بدهد من تا الان 30 میلیون تومان مهریه پرداخت کردم .پس من چه حقی دارم؟حداقل اگر می خواهند حکم طلاق بدهند مهریه پرداخت شده و هزینه عقد و عروسی را نمی توانم طلب کنم؟
ایشان با زیرکی برای اینکه 30 میلیون که از من گرفته را پس ندهد به جای درخواست طلاق خلع ،درخواست طلاق عسر و حرج داده که مجبور نباشد چیزی را به من برگرداند.
یک مشاور به من گفت همینکه زن بگوید به گناه می افتم و ببینند بقیه مهریه بخشیده و چند سال دور از همسر بوده حکم طلاق می دهند و می گویند زن نباید بلاتکلیف باشد واقعا اینطور است؟ پس من چه حق و حقوقی دارم؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: طلاق به در خواست زوجه
5 پاسخ
3,110 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۰۴/۳۱ ۱۹:۳۵