درخواست طلاق از سوی زوجه - مرحله داوری


سلام همسر من درخواست طلاق به دادگاه با عنوان کراهت داده است.حکم عدم تمکین ایشان صادر شده و مهریه ایشان را پرداخت می کنم.واسطه هایی که فرستاده بودم را برای شهادت به دادگاه معرفی کردم.
در جلسه دادگاه به قاضی گفتم حاضر به زندگی هستم و همه شرایط را فراهم می کنم و مهریه ایشان را هم طبق روال پرداخت می کنم.قاضی از من پرسید اگر من دو نفر را بفرستم برای وساطت قبول می کنی ،من گفتم قبول می کنم و سوال دیگری که پرسید اگر همسرت برنگردد و بخواهی با طلاق موافقت کنی با چه مبلغی حاضر به توافق هستی و من گفتم اگر همسرم بر طلاق اصرار دارد سکه هایی که از من گرفته برگرداند بعلاوه مبلغ ده میلیون تومان بابت هزینه های مراسم عروسی پرداخت کند.قاضی به وکیل همسر من گفت که هر دو پیشنهاد یعنی فرستادن واسطه برای صلح و طلاق با مبلغی که گفتم را به موکلش اعلام کند و نظر موکلش را به دادگاه اعلام کند.وکیل همسرم به دادگاه اعلام کرده که همسرم با هر دو نظر مخالف است.قاضی به دو طرف اعلام کرده که باید داور به دادگاه معرفی کنند.من چند سوال درباره مرحله داوری دارم.
1.اگر داورها اعلام کنند که سازش امکانپذیر نیست با توجه به اینکه من گفتم حاضر به زندگی هستم اما زوجه حاضر به زندگی نیست و اینکه هیچکدام از 12 بند عقدنامه و موارد عسر و حرج شامل من نمی شود و همسرم هیچ دلیل موجه برای طلاق به دادگاه ارائه نکرده است، آیا ممکن است قاضی صرف نظر داوران که سازش ممکن نیست،گواهی عدم سازش به نفع همسر من صادر کند؟
2.داوری که همسرم معرفی کرده خودش عامل اختلاف و ناراحتی است و برای جدایی ما تلاش کرده و بین من و ایشان کدورت وجوددارد و من میدانم که نظر منفی به دادگاه اعلام خواهد کرد،آیا من میتوانم نسبت به انتخاب این داور اعتراض کنم؟
3.آیا به نظر دواران می شود اعتراض کرد؟
سوال آخر اینکه در جلسه آخر قاضی گفت حق من است که پولهایی که پرداخت کردم به من برگردانده شود و حتی مبلغ هم از من پرسید اما از طرف دیگر گفت با این شرایط برگشت به زندگی ضعیف است .برداشتی که از این جمله ها می شود کرد واضح نیست با توجه به اینکه همسر من گفته هیچ پولی برای طلاق بر نمی گرداند قاضی حکم طلاق را رد می کند؟ یا اینکه با توجه به اینکه گفته برگشت به زندگی ضعیف است حکم عدم سازش یا حکم طلاق به همسرم می دهد؟ من واقعا متوجه نشدم نظر قاضی چیست

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: طلاق به در خواست زوجه
6 پاسخ
2,950 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۰۶/۲۴ ۱۳:۱۲