الزام به تنظیم سند رسمی


با سلام
در تاریخ تیر ماه 95 بین اینجانب (خریدار) و مردی 90 ساله مبایعه ای نامه مبنی بر خرید یک باب مغازه تجاری به مبلغ 300 میلیون تومان در حضور فرزند پسر نامبرده و همچنین همسر اینجانب در آژانس املاکی منعقد شد و با پرداخت 280 میلیون تومان از ثمن معامله ملک به تصرف اینجانب در امده و به علت حاضر نبودن سند ملک ، تاریخ تنظیم سند خرداد ماه 96 وبا پرداخت 20 میلیون باقی مانده تعیین گردید.
نامبرده در تاریخ تنظیم سند در دفترخانه حاضر نگردید و اینجانب پس از اخذ گواهی عدم حضور، دادخواست تنظیم سند و پرداخت خسارت تعیین شده روزی 200 هزار تومان را به دادگاه ارائه دادم که به علت عدم دریافت ابلاغیه از سوی فروشنده ، نامبرده مجهول المکان اعلام گردید و رای غیابی مبنی بر الزام به تنظیم سند رسمی و پرداخت خسارت صادر گردید و اجرائیه با ارائه ضامن از سوی اینجانب صادر شد.
هم اکنون فرزند دختر وی طی تماس تلفنی اظهار داشتند مبلغ 20 میلیون را در دفترخانه پرداخت کنیم تا سند را به نام بزنند در غیر این صورت چنانچه ما به شکایت خود ادامه دهیم و از دریافت ضرر و زیان صرف نظر نکنیم عدم صحت عقل پدر خود را اثبات کرده و معامله را فسخ خواهند کرد (با تهدید).
ایا صلاح هست که با ایشان توافق کنیم و از شکایت خود صرف نظر کنیم ؟
یا این که از طریق قانونی پیگیری و بخشی از ضرر وزیان خود را با مبلغ 20 میلیون باقیمانده پوشش دهیم و در غیاب نامبرده کار انتقال سند انجام شود؟ در این صورت ایا با تهدیدات فرزند وی ، خطری ما را در اینده تهدید نمی کند؟

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: الزام به اخذ صورتمجلس تفکیکی
حوزه قضایی: تهران
2 پاسخ
2,660 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۱۳:۱۴