جابجایی مغرضانه محل جغرافیایی خدمت


با سلام
شرح ماجرا:
من کارمند رسمی یک شرکت دولتی هستم که از بدو خدمت نیز در حوزه ستادی شرکت و در شهرستان محل زندگی مشغول به خدمت بودم. سر یک موضوعی مدیر عامل شرکت از بنده شکایت کرد و 20 روز بعد از آن محل جغرافیایی خدمتم را به شهرستانی دوردست در استان تغییر داد و از همان موقع تاکنون (نزدیک به یکسال گذشته) دریافتی حقوقم از دو میلیون و هفتصد هزار تومان به یک میلیون و هشتصد هزار تومان کاهش پیدا کرد (مثلا در یک قلم رفاهی ماهانه من از 500 هزارتومان به شصت هزار تومان کاهش داشت). دوباره مدیر عامل محل جغرافیایی خدمتم را به شهرستانی دیگر تغییر داده و قصدش این هست که اذیت بشم و استعفا بدم. الان دادسرا برام قرار منع تعقیب صادر کرده و با توجه به اینکه با گذشت یکسال قضیه را به هیات های تخلفات اداری ارجاع ندادند و هیات تصمیم به جابجایی من نگرفته و مدیر عامل خودش مغرضانه محل جغرافیایی خدمتم را تغییر داده است و به من ضررات روحی و مادی فراوانی وارد کرده است. بنابراین چند روزی است که به دیوان عدالت اداری شکایت شرکت را کرده ام و خواسته های زیر را داشته ام:

1- نقض تصمیم جابجایی محل جغرافیایی خدمت و برگشت دائم اینجانب به شهرستان ...... و با همان پست سازمانی قبلی. 2- برقراری مزایای حقوقی طبق قانون و هم رده با کارمندان هم تراز اینجانب در شرکت. 3- الزام به پرداخت حقوق و مزایای کسر شده سابق از آبان ماه 1395 تا برقراری مجدد حقوق و مزایا بطور کامل. 4- پرداخت هزینه جابجایی محل خدمت از دی ماه سال 1395 تاکنون مطابق مصوبه مورخ 13/11/1395 هیئت وزیران.

و موارد قانونی که استناد کرده ام به شرح ذیل بوده است:
الف: ماده 9 دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی (شماره 172556/206 مورخ 26/12/1392) که بیان می دارد:
"در انتقال جابجایی کارمندان رسمی و پیمانی، چنانچه شهرستان محل خدمت آنان تغییر یابد، موافقت مستخدم الزامی است".
ب: بخشنامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور (شماره 10336/93/200 مورخ 30/7/1393) که بیان می دارد:
"با توجه به اینکه در ماده (9) قانون رسیدگی به تخلفات اداری، تنزل مقام (جایگاه سازمانی کارمند) و تغییر محل جغرافیایی خدمت، در زمره مجازات‌های اداری پیش‌بینی شده و اعمال مجازات‌های مذکور از اختیارات هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌باشد، لذا تغییر شغل یا پست سازمانی و نیز تغییر محل جغرافیایی خدمت کارمندان توسط دستگاه‌های اجرایی «در مقام اعمال مجازات» امکان‌پذیر نیست، لیکن پیش‌بینی مجازات‌های مذکور در قانون رسیدگی به تخلفات اداری، نافی اختیارات مدیریت در تغییر پست سازمانی و تغییر محل خدمت کارمندان بر اساس مقتضیات اداری نخواهد بود."
سوال 1: به نظر شما دیوان عدالت اداری کدام یک از خواسته های من در شکایت را موافقت میکند؟
سوال 2: شکایت شرکت را از طریق دیوان عدالت اداری کرده ام. برای شکایت از مدیر عامل از کدام نهاد باید اقدام کنم؟
سوال 3: در صورت شکایت از مدیر عامل شرکت آیا ایشان مجازات میشوند (اگر پاسخ بلی است لطفا بگید که چه مجازاتی میشوند. حدودی هم بگید کفایت میکنه.).
با تشکر ازشما

وضعیت: بسته (پاسخ رایگان)
مهارت: استخدامی واداری
حوزه قضایی: فارس
1 پاسخ
5,332 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ۲۳:۱۴