موسسه حقوقی دادآرمان

به گفته ی مهدی رضوی بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق، طبق مواد ۳۶۷ و ۳۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی، آرای بدوی و تجدیدنظر طلاق از جمله آرای قابل فرجام خواهی است و فرجام خواه می تواند به دلیل وجود یکی از جهات فرجام خواهی، در مهلت مقرر قانونی به رای بدوی یا تجدیدنظر طلاق اعتراض کند.

تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

وکیل فرجام خواهی طلاق

بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق، وکیل پایه یک دادگستری است که به کلیه قوانین طلاق و رویه دادگاه ها در رسیدگی به پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی خصوصا فرجام خواهی آگاهی کامل دارد، از این رو می توانید برای تنظیم و تقدیم دادخواست فرجامی به منظور اعتراض به رای بدوی یا تجدیدنظر طلاق با دریافت مشاوره و راهنمایی از بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق، از حقوق خود دفاع کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

امروزه به دلیل افزایش طلاق و همچنین افزایش دعاوی مرتبط با طلاق در دادگاه خانواده، از جمله دعوای حضانت فرزند، حق ملاقات با فرزند پس از طلاق،افزایش یا کاهش مدت ملاقات فرزند، مطالبه نفقه، مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت، استرداد جهیزیه، مطالبه مهریه، اعسار از پرداخت مهریه و… دعاوی طلاق یکی از مهمترین دعاوی خانواده بشمار می رود.

بهترین وکیل فرجام خواهی | موسسه حقوقی دادآرمان

دعاوی طلاق مانند سایر دعاوی حقوقی و کیفری از سوی دادگاه خانواده در چند مرحله اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی رسیدگی می شود و طبق قانون در هر مرحله امکان اعتراض به رای صادره نیز وجود دارد. در واقع با اعتراض به رای صادره این فرصت به محکوم علیه که رای به ضرر او صادر شده است، داده می شود تا بتواند یک بار دیگر با ارائه دلایل اعتراضی و ذکر جهات تجدیدنظرخواهی یا فرجام خواهی از حقوق خود دفاع کرده و به درخواست او یک بار دیگر رای صادره مورد بررسی و قضاوت قرار بگیرد.

بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق در خصوص اهمیت فرجام خواهی طلاق می گوید: مرحله ی فرجام خواهی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مراحل رسیدگی و اعتراض به رای برخوردار است، چرا که فرجام خواهی آخرین مرحله رسیدگی به پرونده طلاق است و رای صادره از دیوان عالی کشور قطعی بوده و قابل اعتراض نخواهد بود، بنابراین تنظیم و تقدیم دادخواست فرجامی بدون رعایت شرایط قانونی و یا ناتوانی فرجام خواه در ذکر دلایل اعتراض به رای طلاق و جهات فرجام خواهی می تواند موجب رد دادخواست و یا تایید رای بدوی و تجدیدنظر طلاق شود و فرجام خواه به خواسته ی خود نرسد.

اعتراض به رای بدوی طلاق در دادگاه تجدیدنظر

به گفته ی وکیل تجدیدنظرخواهی، پس از اینکه هر یک از زوجین دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تقدیم کرد، برای رسیدگی به پرونده و صدور رای طلاق، شعبه و وقت رسیدگی تعیین می شود. پس از حضور زوجین در دادگاه و بیان دلایل و ارائه ی مدارک خود برای طلاق، قاضی با توجه به اظهارات زوجین، مدارک و مستندات موجود در پرونده و استماع شهادت شهود، رای طلاق را صادر می کند.

طبق قانون، دعاوی طلاق از جمله آرای قابل تجدیدنظرخواهی محسوب می شوند و پس از صدور رای بدوی طلاق از دادگاه خانواده هر یک از طرفین که رای به ضرر او صادر شده است، می تواند در مهلت تجدیدنظرخواهی از رای که ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای برای افراد مقیم ایران و ۲ ماه برای افراد مقیم خارج از کشور است، به رای طلاق در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کند و پس از بررسی پرونده در مرجع رسیدگی به تجدیدنظرخواهی، ممکن است دادخواست تجدیدنظر رد شود و یا رای بدوی طلاق تایید شده، یا رای طلاق نقض و رای جدیدی از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر شود.

تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

مهدی رضوی بهترین وکیل ایران در مورد اعتراض به رای طلاق به این نکته اشاره می کند: چنانچه رای طلاق از سوی دادگاه بدوی حضوری باشد، تنها راه اعتراض به رای صادره تجدیدنظرخواهی است و اگر رای طلاق، غیابی باشد، راه اعتراض به آن واخواهی است. یعنی در صورتی که طلاق غیابی باشد، پس از صدور رای بدوی هر یک از طرفین دعوی برای اعتراض به رای طلاق غیابی باید درخواست واخواهی بنماید.

بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی، در خصوص احتمال تغییر رای طلاق در دادگاه تجدیدنظر می گوید: احتمال تغییر رای طلاق در دادگاه تجدیدنظر به عوامل مختلفی از جمله جهات تجدیدنظرخواهی بستگی دارد. طبق ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی، چنانچه دادگاه تجدیدنظر ادعای تجدیدنظرخواه را موجه تشخیص دهد، رأی بدوی طلاق را نقض و رأی مقتضی صادر می ‌نماید، در غیر این صورت با رد تجدیدنظرخواهی و تأیید رأی طلاق، پرونده را به دادگاه بدوی اعاده خواهد کرد.

فرجام خواهی طلاق

مهدی رضوی بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق در خصوص اعتراض به رای بدوی یا تجدیدنظر طلاق در مرحله ی فرجام خواهی ادامه می دهد: طبق ماده ۳۶۷ قانون آیین دادرسی مدنی، رای بدوی طلاق که به علت عدم درخواست تجدیدنظر، قطعیت یافته قابل فرجام خواهی می باشد، همچنین طبق ماده ماده ۳۶۸ این قانون رای تجدیدنظر طلاق نیز قابل فرجام خواهی است و هر یک از طرفین دعوی طلاق می توانند به رای بدوی یا تجدیدنظر طلاق به دلیل وجود یکی از جهات فرجام خواهی در مهلت مقرر قانونی اعتراض کنند و دیوان عالی کشور مرجع صالح به رسیدگی فرجام خواهی طلاق است.

طبق ماده ۳۶۶ قانون آیین دادرسی مدنی، رسیدگی فرجامی به منظور تشخیص انطباق یا عدم انطباق رای مورد درخواست فرجامی با موازین شرعی و مقررات قانونی است.

به گفته ی بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق، آنچه در مورد فرجام خواهی از رای طلاق باید بدانید این است که فرجام ‌خواهی برخلاف تجدیدنظرخواهی روش شکایت اصلاحی نیست. زیرا دیوان عالی کشور به عنوان عالی ‌ترین سازمان قضایی ایران، مرجع طرف سوم رسیدگی نمی ‌باشد و خودش پرونده‌ ها را دوباره قضاوت نمی‌ کند، بنابراین فرجام‌ خواهی روشی اصلاحی نیست. رسیدگی در دیوان عالی کشور به صورت شکلی و بدون حضور طرفین انجام می شود.

جهات فرجام خواهی طلاق

بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق تاکید می کند، جهات فرجام خواهی طلاق همان دلایلی هستند که موجب می شود فرجام خواه به رای تجدیدنظر طلاق اعتراض کند، بنابراین در صورت عدم ذکر جهات فرجام خواهی در دادخواست فرجامی، دادخواست فرجامی رد خواهد شد.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

به گفته ی وکیل فرجام خواهی طلاق، جهات فرجام خواهی از رای طلاق عبارتند از:

  • ادعای عدم صلاحیت ذاتی دادگاه صادرکننده رأی برای رسیدگی به موضوع
  • ایراد عدم رعایت صلاحیت محلی، وقتی که نسبت به آن ایراد شده باشد.
  • ادعای مخالفت رأی صادره با موازین شرعی و مقررات قانونی
  • ادعای عدم رعایت اصول دادرسی، قواعد آمره و حقوق اصحاب دعوا، در صورتی که به درجه ‌ای از اهمیت باشد که رأی را از اعتبار قانونی بیندازد.
  • ادعای صدور آرای مغایر با یکدیگر در یک موضوع و بین همان اصحاب دعوا بدون اینکه دلیل قانونی آن تغییر کرده باشد.
  • نقص تحقیقات یا عدم توجه به دلایل و مدافعات طرفین یا عدم توجه به مفاد سند یا قرارداد
  • اسباب توجیهی مفاد و محتوای رأی صادره با ماده ‌ای که دارای معنای دیگری است، تطبیق شده باشد.
  • ادعای عدم صحت مدارک و نوشته‌ های مبنای رأی که طرفین در جریان دادرسی ارائه نمودند.
بهترین وکیل مهــریه

فرجام‌ خواه باید حداقل به یکی از موجبات فرجام ‌خواهی از رای طلاق استدلال کرده و دلایل خود را به دادخواست پیوست نماید، در غیر این صورت چه بسا از فرجام‌ خواهی نتیجه مثبتی نگیرد.

بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق می گوید، بر اساس ماده ۳۷۷ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورت وجود یكی از موجبات نقض رأی (شکستن رأی) مورد تقاضای فرجام نقض می ‌شود، اگر چه فرجام‌ خواه به آن جهت كه مورد نقض قرار گرفته است، استناد نكرده باشد.

می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص فرجام خواهی طلاق از طریق کانال حقوقی تلگرام با مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق در شمال تهران در ارتباط باشید…

دادخواست فرجام خواهی طلاق

طبق ماده ۳۷۹، فرجام ‌خواهی از رای طلاق با تقدیم دادخواست به دادگاه صادرکننده رای طلاق به عمل می ‌آید. مدیر دفتر دادگاه مذکور باید دادخواست را در دفتر ثبت و رسیدی مشتمل بر نام فرجام خواه و طرف او و تاریخ تقدیم دادخواست با شماره ثبت به تقدیم کننده تسلیم و در روی کلیه برگ‌ های دادخواست تاریخ تقدیم را قید نماید. تاریخ تقدیم دادخواست ابتدای فرجام‌ خواهی محسوب می ‌شود.

برای تنظیم دادخواست فرجام خواهی از رای طلاق باید طبق ماده ۳۸۰ قانون آیین دادرسی مدنی، در دادخواست فرجام خواهی از رای طلاق نکات زیر قید شود:

  1. نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات فرجام خواه و وکیل او در صورتی که دادخواست را وکیل داده باشد.
  2. نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات فرجام‌ خوانده ی طلاق
  3. حکم یا قراری که از آن درخواست فرجام شده است.
  4. دادگاه صادرکننده رای طلاق
  5. تاریخ ابلاغ رای طلاق
  6. دلایل فرجام خواهی طلاق
اینستاگرام مهدی رضوی- مدیر موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین طبق ماده ۳۸۱ همین قانون به دادخواست فرجامی باید برگ ‌های زیر پیوست شود:

  • رونوشت یا تصویر مصدق حکم طلاق مورد فرجام خواهی
  • لایحه متضمن اعتراضات فرجام خواهی طلاق
  • وکالتنامه وکیل یا مدرک مثبت سمت تقدیم کننده دادخواست فرجامی طلاق در صورتی که خود فرجام‌ خواه دادخواست فرجامی طلاق را نداده باشد.

و طبق ماده ۳۸۲، دادخواست و برگ‌ های پیوست آن باید در دو نسخه و در صورت متعدد بودن طرف دعوا به تعداد آنها به علاوه یک نسخه باشد، به استثنای مدرک مثبت سمت که فقط به نسخه اول ضمیمه می‌ شود.

به دلیل اهمیت نقض رای فرجام خواسته طلاق و ارائه دلایل اعتراض و ذکر جهات فرجام خواهی طلاق در دادخواست فرجامی و تاثیر آن در شکستن رای طلاق بهتر است، پیش از هر اقدامی برای اعتراض به رای طلاق در مرحله ی فرجام خواهی با یک وکیل فرجام خواهی با تجربه مشورت کنید، از این رو موسسه حقوقی دادآرمان مهدی رضوی بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق (وکیل طلاق در شرق تهران) را به شما معرفی می کند.

مهلت فرجام خواهی طلاق

مهلت فرجام خواهی از رای طلاق، برای افراد مقیم ایران ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای تجدیدنظر و ۲ ماه از تاریخ ابلاغ برای افراد مقیم خارج از کشور است. مهلت فرجام خواهی از تاریخ ابلاغ رای طلاق محاسبه می شود. اما اگر رای فرجام خواسته از دادگاه بدوی صادر شده باشد، مهلت های مقرر از تاریخ پایان مهلت تجدیدنظر شروع می شود.

در مورد عذر فرجام خواه، در تقدیم دادخواست فرجامی طلاق، باید گفت، قانون در این مورد در فرجام خواهی مسکوت است، اما به نظر می رسد همانند تجدیدنظرخواهی که به عذر موجه اشاره شده است، جهات عذر موجه در مورد فرجام خواهی قابل اجرا باشد. در صورت بیان عذر موجه از سوی متقاضی فرجام، دادگاه در ابتدا به عذر عنوان شده می پردازد و در صورت وجود عذر موجه که در ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی به آن اشاره شده است، نسبت به پذیرش دادخواست فرجامی اقدام می نماید.

پیج اینستاگرام موسسه حقوقی دادآرمان

جهات زیر عذر موجه محسوب می‌ گردد:

  1. مرضی که مانع از حرکت است.
  2. فوت یکی از والدین یا همسر یا اولاد.
  3. حوادث قهریه از قبیل سیل، زلزله و حریق که بر اثر آن تقدیم دادخواست در مهلت مقرر ممکن نباشد.
  4. توقیف یا حبس بودن به نحوی که نتوان در مهلت مقرر دادخواست تقدیم کرد.

رد فرجام خواهی از رای طلاق

مهدی رضوی بهترین وکیل فرجام خواهی طلاق در خصوص دلایل رد فرجام خواهی طلاق می گوید: دادخواست فرجام خواهی از رای طلاق ممکن است به دلایلی مختلفی رد شود. در صورتی که دادخواست فرجامی طلاق بدون رعایت شرایط قانونی مذکور تنظیم شده باشد و پس از اطلاع از نقایص دادخواست، در مهلت مقرر توسط فرجام خواه رفع نقص نگردد، دادخواست فرجامی رد می شود.

عدم ذکر جهات فرجام خواهی در دادخواست فرجامی موجب رد دادخواست فرجامی می شود. همچنین از دیگر دلایل رد دادخواست فرجامی طلاق تقدیم دادخواست، خارج از مهلت مقرر قانونی بدون دلیل موجه است. طبق ماده ۳۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی، اگر مشخصات فرجام ‌خواه در دادخواست فرجامی طلاق معین نشده و در نتیجه هویت دادخواست دهنده معلوم نباشد، دادخواست بلااثر می‌ ماند و پس از انقضای مهلت فرجام ‌خواهی از رای طلاق به موجب قرار دادگاهی که دادخواست به آنجا داده شده رد می‌ شود.

نقض رای طلاق با فرجام خواهی

به گفته ی بهترین وکیل طلاق در غرب تهران مهمترین آثار فرجام خواهی نقض رای فرجام خواسته و صدور رای جدید به نفع فرجام خواه است. طبق ماده ۳۷۰ قانون آیین دادرسی مدنی، شعبه رسیدگی ‌کننده به دادخواست فرجامی طلاق، پس از رسیدگی با نظر اکثریت اعضاء در ابرام یا نقض رأی فرجام‌ خواسته تصمیم گیری می کنند. در صورتی که رأی ‌مطابق قانون و دلایل موجود در پرونده باشد ضمن ابرام آن، پرونده را به دادگاه صادر کننده اعاده می نماید.

تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

طبق ماده ۳۷۱ قانون آیین دادرسی مدنی، در موارد زیر حکم یا قرار نقض می ‌گردد:

  1. دادگاه صادرکننده رای، صلاحیت ذاتی برای رسیدگی به موضوع را نداشته باشد و در مورد عدم رعایت صلاحیت محلی، وقتی که نسبت به آن ایراد شده باشد.
  2. رای صادره خلاف موازین شرعی و مقررات قانونی شناخته شود.
  3. عدم رعایت اصول دادرسی و قواعد امره و حقوق اصحاب دعوا در صورتی که به درجه‌ای از اهمیت باشد که رای را از اعتبار قانونی بیندازد.
  4. آرای مغایر با یکدیگر، بدون سبب قانونی در یک موضوع و بین همان اصحاب دعوا صادر شده باشد.
  5. تحقیقات انجام شده ناقص بوده و یا به دلایل و مدافعات طرفین توجه نشده باشد.
تماس با موسـسه حقوقی دادآرمان

همچنین طبق ماده ۳۷۳، چنانچه مفاد رای صادره با یکی از مواد قانونی مطابقت داشته باشد، لکن اسباب توجیهی آن با ماده ‌ای که دارای معنای دیگری است تطبیق شده، رای تجدیدنظر طلاق نقض می‌ گردد.

‌چنانچه عدم صحت مدارک، اسناد و نوشته ‌های مبنای رأی که طرفین در جریان دادرسی ارایه نموده‌ اند ثابت شود، طبق ماده ۳۷۵، رأی صادره نقض‌ می‌ گردد و طبق ‌ماده ۳۷۷، در صورت وجود یکی از موجبات نقض، رأی تجدیدنظر طلاق نقض می ‌شود، اگر چه فرجام‌ خواه به ‌آن جهت که مورد نقض قرار گرفته ‌استناد نکرده باشد.

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده طلاق در دادگاه خانواده گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه دادگاه ها (دادگاه بدوی و تجدیدنظر) در رسیدگی به دادخواست طلاق و دعاوی مرتبط با آن است، از این رو برای موفقیت در پرونده طلاق در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل طلاق با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

دکتر مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق موسسه حقوقی دادآرمان، وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی خانواده از جمله دعاوی طلاق، حضانت فرزند، مطالبه مهریه و سایر حقوق مالی زن و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با دریافت مشاوره حقوقی حضوری و وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل طلاق تضمینی می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در دادگاه برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده طلاق در دادگاه از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

یوتوب موسسه حقوقی دادآرمان

همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره غیرحضوری از بهترین وکیل آنلاین طلاق موسسه حقوقی دادآرمان (وکیل آنلاین خانواده، وکیل آنلاین مهریه، وکیل آنلاین برای نفقه، حضانت، جهیزیه، اعسار از هزینه دادرسی و …) از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی (پیج اینستاگرام بهترین وکیل ایران) با ما در ارتباط باشید…

علاوه بر دریافت مشاوره حقوقی غیر حضوری در فضای مجازی از وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان می توانید با شماره وکیل حقوقی این موسسه (۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۳ – ۰۲۱۲۲۹۰۴۸۷۴) در ارتباط باشید تا کاملترین مشاوره تلفنی را در خصوص طلاق و دعاوی مرتبط با آن (مطالبه مهریه در طلاق غیابی، حضانت دائم فرزند و سلب حضانت از والدین، اعسار از هزینه دادرسی، دعوای بطلان نکاح و… ) را با صرف کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان دریافت کنید. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان  

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر 

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی 

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

مشاوره تلفنی - موسسه حقوقی دادآرمان

بله، طبق ماده ۳۶۷ قانون آیین دادرسی مدنی، رای بدوی طلاق که به علت عدم درخواست تجدیدنظر، قطعیت یافته قابل فرجام خواهی می باشد.

  دعاوی خانواده